Kirjoittaja Aihe: RSS-syötteet, miten seurata yksinkertaisimmin? [Ratkaistu]  (Luettu 2084 kertaa)

Illu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1058
    • Profiili
Firefox näemmä päivityksessään lopetti syötteiden seuraamisen. Tarjolla olisi erilaisia lisäosia, muta en enää haluaisi paisuttaa selainta. Koskapa mulla on paljon varsinkin Areenan syötteitä, haluaisin edelleen käyttää niitä. Ubuntussa kai Evolutionkin hanskaa homman, sitä en kuitenkaan tarvitse muuten, eikä se ole käytössäkään.

Mikä siis olisi pelkistety rss-syötteiden ohjelma (kiss)? Ilman muuta tarpeetonta? Käytössä on Ubuntu 18.04.1 LTS.
« Viimeksi muokattu: 15.12.18 - klo:19.45 kirjoittanut Illu »

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: RSS-syötteet, miten seurata yksinkertaisimmin?
« Vastaus #1 : 15.12.18 - klo:09.09 »
Firefox näemmä päivityksessään lopetti syötteiden seuraamisen. Tarjolla olisi erilaisia lisäosia, muta en enää haluaisi paisuttaa selainta. Koskapa mulla on paljon varsinkin Areenan syötteitä, haluaisin edelleen käyttää niitä. Ubuntussa kai Evolutionkin hanskaa homman, sitä en kuitenkaan tarvitse muuten, eikä se ole käytössäkään.

Mikä siis olisi pelkistety rss-syötteiden ohjelma (kiss)? Ilman muuta tarpeetonta? Käytössä on Ubuntu 18.04.1 LTS.

Liferea
Koodia: [Valitse]
sudo apt install liferea
https://lzone.de/liferea/

edit: https://www.tecmint.com/best-rss-feed-readers-for-linux/
Akregator on hyvä, mutta KDE-ohjelma, eli Ubuntuun se vetää mukanaan sankan joukon KDE-kamaa.
« Viimeksi muokattu: 15.12.18 - klo:16.32 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Illu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1058
    • Profiili
Vs: RSS-syötteet, miten seurata yksinkertaisimmin?
« Vastaus #2 : 15.12.18 - klo:19.44 »
Näyttäisi Liferea täyttävän vaatimukset. Tuli oikein vanhat ajat mieleen, kun muinoin erillisillä ohjelmilla katsottiin syötteet.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Vs: RSS-syötteet, miten seurata yksinkertaisimmin? [Ratkaistu]
« Vastaus #3 : 12.03.19 - klo:13.11 »
Ketjun vinkkien perusteella asensin minäkin Liferea:n mutta siinä oli erinäisiä ominaisuuksia jotka alkoivat nyppiä. Lisäksi halusin löytää ohjelman joka olisi saatavilla myöskin Windowsila.

Löysin lopulta QuiteRSS:n, johon olen nyt tyytyväinen, vaikka Xenialin pakettivarastossa ei olekaan ihan uusin versio. Lisäksi minulla on Firefoxissa Feedbro. Minulla on siis käynnissä neljä uutistenlukijaa, Feedbro ja QuiteRSS kummallakin koneella (toinen Ubuntu, toinen Windows). Olen jakanut syötteet niihin niin että samoja syötteitä ei juurikaan näissä neljässä ole. FF-laajennus on kätevä niille joihin haluan reagoida nopeasti, ja erillinen ohjelma on kätevä niille joita seuraan harvakseltaa, joista en halua ruudulle heti ilmoitusta. Lisäksi nämä erilliset ohjelmat, sekä Liferea että QuiteRSS, löytävät useampia syötteitä kuin Feedbro, joten osan pikaseurannassa olevista olen joutunut lisäämään harvemmin seurattavien listaan.

Taidan olla suurkuluttaja.