Kirjoittaja Aihe: Openshot - editorin esikatselu  (Luettu 3801 kertaa)

onsese

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Openshot - editorin esikatselu
« : 19.11.18 - klo:14.35 »
Tarkoituksena on editoida useammasa pätkästä yhtenäinen video. Tiedoston esikatselu sen tuomisen jälkeen onnistuu. Kun videotiedoston siirtää raidaksi esikatselu ei  raidalta onnistu kuten vanhassa versiossa vaan pitää käyttää tiedosto-kuvaketta. Raidalla oleva merkki ei myöskään liiku esikatselun aikana. Esikatselu ei myöskään seuraa, jos merkkiä liikuttaa raidalla.
Aikamerkinnästä huolimatta tämä tekee  hommasta hankalan esimerkiksi leikkauskohdan määrittämisessä. Onko  editorin asetuksissa jokin niksi tms ? Esikatselu on minulla aina päällimmäisenä. Kiitos etukäteen.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Openshot - editorin esikatselu
« Vastaus #1 : 19.11.18 - klo:15.32 »
Mikä Openshotin versio on käytössä?

Koskeeko vika joitain tietyssä formaatissa olevia lähdetiedostoja, vai ilmeneekö se kaikilla videoilla?

onsese

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Vs: Openshot - editorin esikatselu
« Vastaus #2 : 20.11.18 - klo:17.57 »
Ongelma tuli vastaan nyt mp4 videon kanssa, en ole aiemmin käyttänyt tätä Openshotin versiota 2.x "next generation".

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: Openshot - editorin esikatselu
« Vastaus #3 : 08.12.18 - klo:11.44 »
Openshotin yksinkertainen ja selkeä käyttöliittymä, jota tavallinenkin pulliainen, kuten minä, oppi käyttämään, on sotkettu kakkosversiossa pahemman kerran. Juuri siihen perustuu esim. Photoshopin suosio, ettei sitä editorin liittymää versiosta toiseen pistetä uusiksi, vaan tottunut käyttäjä tekee sillä tehokkaasti ja nopeasti tarvittavan työn!!!
Itse olen pakotettu käyttämään Openshotista versiota 1.4.3 juuri sen vuoksi, että sotken koko projektin tuolla uudella versiolla, enkä saa nopeasti tehdyksi, mitä haluan! Tein itse joskus ohjelmia loppukäyttäjille, ja käyttöliittymän selkeys, yksinkertaisuus ja helppo opittavuus olivat aina johtotähtenä, ja siitä sitten tulikin kiitosta yllin kyllin.