Kirjoittaja Aihe: Tulostin lakkasi toimimasta kun päivitin 16.04-->18.04 [ratkaistu]  (Luettu 2855 kertaa)

syyssiivo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Minulla on canon pixma iP7250 tulostin, joka toimi moittetta 16.04 ubuntussa. Päivitys 18.04 sujui muuten hienosti, mutta tulostin ei enää tulosta. Tulostin näkyy asennetuissa, mutta kun yrittää tulostaa on tila Jouten-Filter failed. Yritin asentaa tulostimen muutaman kerran uudelleen poistamaalla sen ensin. Ei auttanut. Yritin asentaa canonin oman ajurit, mutta koska tällaisesta ei minulla ole kokemusta jokin meni pieleen. Pakettienhallinnalla kotin purkaa sen, mutta minulla ei ollut oikeuksia mutta kuin työpöydälle. Myös kotin laittaa manuaalisesti tulostin asetusten kautta pdd tiedoston ajurin. Se olisi kuitenkin pitänyt olla jossain muualla, koska tuli valitus ettei tiedostoa ole. Ja olen varmistanut että tulostin on päällä ja siinä on virtaa. Nyt olisi hyvät neuvot tulostimen toimintakuntoon saattamiseksi tarpeen.

Koodia: [Valitse]
rpmbuild -tb cnijfilter-source-3.80-1.tar.gz --define="MODEL ip7200" --define="MODEL_NUM 406" --with build_common_package
error: File cnijfilter-source-3.80-1.tar.gz: Tiedostoa tai hakemistoa ei ole
/bin/cat: cnijfilter-source-3.80-1.tar.gz: Tiedostoa tai hakemistoa ei ole
error: File cnijfilter-source-3.80-1.tar.gz: Tiedostoa tai hakemistoa ei ole
/bin/cat: cnijfilter-source-3.80-1.tar.gz: Tiedostoa tai hakemistoa ei ole
error: Failed to read spec file from cnijfilter-source-3.80-1.tar.gz
« Viimeksi muokattu: 29.10.18 - klo:09.48 kirjoittanut syyssiivo »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16250
    • Profiili
Vs: Tulostin lakkasi toimimasta kun päivitin 16.04-->18.04
« Vastaus #1 : 28.10.18 - klo:21.36 »
Ei kannata yrittää asentaa Canonin ajuria. Avoin ajuri on huomattavasti helpompi saada toimimaan.

Suosittelen Ubuntun puhdasta uudelleenasennusta. Muillakin on ollut ongelmia tulostinten kanssa päivityksessä, enkä muista, että selkeää syytä olisi löytynyt. Tulostinta voi testata Ubuntun asennuslevyn/-tikun kokeilutilassa ennen asentamista.

syyssiivo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Asensin ubuntun kokonaan uudelleen ja tulostin pelittää taas. Kiitos tiedosta, että muillakin tätä ongelmaa ja tämä auttaisi.