Kirjoittaja Aihe: Thunderbird ja gmail (RATKAISTU)  (Luettu 2283 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Thunderbird ja gmail (RATKAISTU)
« : 27.08.18 - klo:12.19 »
Google ei päästä minua avaamaan gmail-postiani Thunderbirdissä Ubuntu 18.04 väittäen, että se ei ole turvallinen. Se kysyy uutta salasanaa, mutta kun annan nykyisen salasanani uudelleen, tilanne on sama.
 Mitä tuon suhteen pitäisi tehdä?
« Viimeksi muokattu: 27.08.18 - klo:15.38 kirjoittanut Pontus12 »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Thunderbird ja gmail
« Vastaus #1 : 27.08.18 - klo:12.35 »
Onhan OAuth2 valittuna asetuksista?
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Vs: Thunderbird ja gmail
« Vastaus #2 : 27.08.18 - klo:12.47 »
En löytänyt asetuksista kohtaa, mikä minun olisi pitänyt tarkistaa. Sen sijaan minulla on yllättäen kaksi gmailia enkä saa poistettua kumpaakaan. Googlen sivulla näin, että gmailiini oli ollut joku kone Raumalta yhtyeydessä. Minä tulin eilen illalla Moskovasta ja asun Tampereella. Tämä Ubuntukone (18.04) ei ollut matkalla.Raumalla en ole käynyt ainakaan pariin vuoteen.

Pendeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 834
    • Profiili
Vs: Thunderbird ja gmail
« Vastaus #3 : 27.08.18 - klo:12.59 »
Oliskohan tuolla jotain asian kanssa tekemistä:
https://support.google.com/mail/answer/7436150?hl=fi

Minulla on joitakin webmailosoitteita gmailissa ja hyvin usein kaikenlaista riesaa on kirjautumisen kanssa.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Thunderbird ja gmail
« Vastaus #4 : 27.08.18 - klo:13.54 »
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Thunderbird ja gmail
« Vastaus #5 : 27.08.18 - klo:14.09 »
En löytänyt asetuksista kohtaa, mikä minun olisi pitänyt tarkistaa.

Katsoitko kuvan? Tilien asetuksissa oman Gmail-tilisi alla pitäisi olla Palvelimen asetukset ja siellä Todennustapa.

https://myaccount.google.com/security?utm_source=OGB&utm_medium=act&pli=1#connectedapps

oletko sallinut vähemmän turvalliset sovellukset ???

Tuota ei tarvitse sallia, jos käyttää OAuth:a.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Vs: Thunderbird ja gmail
« Vastaus #6 : 27.08.18 - klo:15.37 »
Olen sallinut vähemmän turvalliset sovellukset ja Google huomauttelee sitä. Thunderbirdin asetuksissa en pääse muuttamaan mitää gmailia koskien, koska siihen on jotenkin ilmestynyt ylimääräinen gmail-tili, jossa on samat asetukset ja postit. Käytän gmailia myös kännykässäni ja toisessa läppärissäni Lenovo Yoga2 Pro, jossa OAuith2 on päällä. Siinä gmail toimii normaalisti eikä siinä ole kahta samaa tiliä kuten vanhemmassa Acer Aspire 5950 G läppärissä.

Yritin poistaa Acerista toisen gmail-tilin, mutta se ei ensin onnistunut, kun en pystynyt edes klikkaamaan sitä. Sitten älysin, että poistan gmailin kokonaan ja toinen gmail katosi heti. Sen jälkeen tili toimi jälleen normaalisti.

Kiitos kaikille. En tosin tiedä, mistä se toinen gmail-tili ilmestyi, mutta nyt ongelmani on ratkaistu.