Kirjoittaja Aihe: Adabteri dvb-t dvb-t2 ?  (Luettu 4897 kertaa)

lumumba2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Adabteri dvb-t dvb-t2 ?
« : 27.07.18 - klo:09.52 »
Minulla on vanha Topfield  500 pvrt digibox joka on ylivertainen näihin uusiin verrattuna  käytön puolesta.
Se toimii DVB-T verkossa mutta tuskin enää DVB-T2 verkossa (vuoden 2020 jälkeen).
Onko mitään keinoa saada sitä toimimaan esim adapterin kautta tai jotenkin?
Harmi jos hyvä kone jää turhaksi tai pois heitettäväksi. Ainoa digiboxi joka sallii tallennettujen ohjelmien siirron PC:lle katsottavaksi. (AInakin minun tietojeni mukaan)

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Adabteri dvb-t dvb-t2 ?
« Vastaus #1 : 27.07.18 - klo:11.27 »
Ei. Aivan eri tekniikka kyseessä.

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Adabteri dvb-t dvb-t2 ?
« Vastaus #2 : 27.07.18 - klo:12.01 »
Ainoa digiboxi joka sallii tallennettujen ohjelmien siirron PC:lle katsottavaksi. (AInakin minun tietojeni mukaan)

Myös Maximum (tosin en muista mallia) osaa kyseisen homman, vaikka siinä joutuu asentamaan winellä jonkin poropietari softan. ... ja siinäkin sama ominaisuus eli ei tule DVB-T2-viritintä, eikä siinä tainnut olla edes HD-tallennus-/katselumahdollisuutta.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Adabteri dvb-t dvb-t2 ?
« Vastaus #3 : 27.07.18 - klo:12.02 »
Ei onnistu, kun ne laitteet eivät ymmärrä edes USB:hen kytkettäviä virittimiä. Paras mitä voisit tehdä on modata sen sisälle PC:n ja asentaa siihen VDR:n (tai MythTV:n). ;)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Illu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1058
    • Profiili
Vs: Adabteri dvb-t dvb-t2 ?
« Vastaus #4 : 27.07.18 - klo:12.16 »
Ainoa digiboxi joka sallii tallennettujen ohjelmien siirron PC:lle katsottavaksi. (AInakin minun tietojeni mukaan)

Myös Maximum (tosin en muista mallia) osaa kyseisen homman, vaikka siinä joutuu asentamaan winellä jonkin poropietari softan. ... ja siinäkin sama ominaisuus eli ei tule DVB-T2-viritintä, eikä siinä tainnut olla edes HD-tallennus-/katselumahdollisuutta.

Maximum 8000T tai -C malleja on netissä myytävänä joskus. Uusia ei ole ikävä kyllä ollut enää vuosiin. Paras ja monipuolisin laite käyttäjälle, joka ei ole nörtti.

Kahden sellaisen omistajana olen jo varautunut tulevaan hankkimalla Enigma2-boksin.

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Adabteri dvb-t dvb-t2 ?
« Vastaus #5 : 27.07.18 - klo:12.55 »
Maximum 8000T tai -C malleja on netissä myytävänä joskus. Uusia ei ole ikävä kyllä ollut enää vuosiin. Paras ja monipuolisin laite käyttäjälle, joka ei ole nörtti.

Juuri noita malleja tarkoitin.

Kahden sellaisen omistajana olen jo varautunut tulevaan hankkimalla Enigma2-boksin.

Minä taas siirryin nörteille tarkoitettuun vdr:ään.

lumumba2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Adabteri dvb-t dvb-t2 ?
« Vastaus #6 : 28.07.18 - klo:18.49 »
Ei onnistu, kun ne laitteet eivät ymmärrä edes USB:hen kytkettäviä virittimiä. Paras mitä voisit tehdä on modata sen sisälle PC:n ja asentaa siihen VDR:n (tai MythTV:n). ;)
Mitä tarkoitit?  Onko sinulla antaa linkkiä miten tuo tapahtuisi?

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Adabteri dvb-t dvb-t2 ?
« Vastaus #7 : 29.07.18 - klo:11.03 »
Ei onnistu, kun ne laitteet eivät ymmärrä edes USB:hen kytkettäviä virittimiä. Paras mitä voisit tehdä on modata sen sisälle PC:n ja asentaa siihen VDR:n (tai MythTV:n). ;)
Mitä tarkoitit?  Onko sinulla antaa linkkiä miten tuo tapahtuisi?

Tarkoitin, että purkaisit sen ja hyödyntäisit kotelon tietokoneen kotelona. Vaatii aika paljon työtä ja kekseliäisyyttä. Tietokoneeseen voi sitten kytkeä noita DVB-T2-virittimiä ja asentaa sopivan ohjelmiston. Käytännössä aklkuperäisestä laitteesta olisi vain ulkokuori jäljellä. Kotelomodaukseksi kutsutaan.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Adabteri dvb-t dvb-t2 ?
« Vastaus #8 : 29.07.18 - klo:12.11 »
Käytännössä aklkuperäisestä laitteesta olisi vain ulkokuori jäljellä. Kotelomodaukseksi kutsutaan.

Hyvällä tuurilla voi digiBoxista saada myös virtalähteen ja kiintolevyn, vaikken suosittelekaan senlaista modausta.

retu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 949
    • Profiili
Vs: Adabteri dvb-t dvb-t2 ?
« Vastaus #9 : 30.07.18 - klo:09.39 »
Tuossa toppyssä on todennäköisesti vanhemman mallinen kovalevy (IDE -liitäntä) ja uusissa tietsikoissahan on erilaiset liitännät (SATA). Levy on kyllä muuten ihan normaali ja toimii tietokoneessakin.

Outolintu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 167
    • Profiili
Vs: Adabteri dvb-t dvb-t2 ?
« Vastaus #10 : 16.08.18 - klo:18.24 »
Ainoa digiboxi joka sallii tallennettujen ohjelmien siirron PC:lle katsottavaksi. (AInakin minun tietojeni mukaan)

VU+ boksilla onnistuu kaikki ja enemmänkin mitä Topparilla, vaatii tosin 4K mallin ja VTI imagen.
Jammy

tikola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 205
    • Profiili
Vs: Adabteri dvb-t dvb-t2 ?
« Vastaus #11 : 17.08.18 - klo:10.23 »
VU+ boksilla onnistuu kaikki ja enemmänkin mitä Topparilla, vaatii tosin 4K mallin ja VTI imagen.

Komppaan tätä vaikka itse olenkin edelleen erittäin tyytyväinen VDR käyttäjä. VDR tekee kaiken saman, mutta VU+, Enigma jne. hoitaa homman helpommin ja olohuoneystävällisemmin. Ajantasaisin keskustelu aiheesta löytynee Huoltovalikosta:

http://www.huoltovalikko.com/

Toppari mäkeen ja joku noista moderneimmista digibokseista kehiin, jos tälle edelleen on tarvetta. Moni on jo siirtynyt pelkkään nettistriimiin myös siinä olohuoneessa, mutta kyllä meitä TV signaalia vastaanottavia harrastajia edelleenkin löytyy.