Kirjoittaja Aihe: Kuvanluku skannausohjelma ja tallentaminen  (Luettu 1790 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Kuvanluku skannausohjelma ja tallentaminen
« : 08.07.18 - klo:14.29 »
En löytänyt yhtäkään ohjelmaa, jolla olisi voinut lukea Kuvanlukijan tallentaman monisivuisen dokumentin. Skannaus sujui hyvin, mutta tallennus ei onnistunut. Yritin tietysti ensin tallentaa sen pdf-tiedostona. Yksikään Ubuntun ohjelma ei tunnistanut sitä. Kokeilin Evinceä, Okularia,pdfmodia,gthumbia. Aina tuli vastaus "damaged document" eli rikkonainen tiedosto.
Harmittaa todella, sillä ehdin skannata siihen useita sivuja. Xsanella useiden sivujen skannaus on turhan monimutkaista. Kun ohjelmistossa oli Kuvanluku, käytin sitä. Pitää ehkä vielä kokeilla "Simple scan" ohjelmaa, jolla olen muistaakseni tallentanut monisivuisia dokumentteja. Vai ovatko Kuvanluku ja Simple scan sama ohjelma?

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2949
    • Profiili
Vs: Kuvanluku skannausohjelma ja tallentaminen
« Vastaus #1 : 08.07.18 - klo:14.39 »
Itse suosin xsanea.

Tiedoston nimeksi laitan scanned0001.png, jolloin xsane lisää aina yhden scannauksen nimeen, jolloin usean sivun scannaaminen tekee usean png-tiedoston.

Todennäköisesti damaged document on viallinen tiedosto, joten sitä tuskin saa auki millääm ohjelmalla.

Toki voisi kokeilla vielä Gimp:iä.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Kuvanluku skannausohjelma ja tallentaminen
« Vastaus #2 : 08.07.18 - klo:15.25 »
Kuvanluku ja Simple Scan ovat yksi ja sama ohjelma, jos en väärin muista.

Itse olen sillä lähinnä kuvia skannaillut. Niitä se on kyllä suostunut ihan sujuvasti monta tallentamaan kerralla juoksevalla numeroinnilla kuvatiedostoiksi.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.