Kirjoittaja Aihe: Googlen salasanan tallennus Chromeen  (Luettu 1279 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Googlen salasanan tallennus Chromeen
« : 25.06.18 - klo:12.17 »
Jakelu on Ubuntu 16.04 LTS. Olen ottanut pois käytöstä salasanalla kirjautumisen järjestelmään. Lisäksi olen muuttanut sudo salasanani. Chrome ja Google ovat tallentaneet entisen sudosalasanani sisäänkirjautumissalasanana ja tallentanut siihen erilaisia salasanoja muun muassa googlen oman tilini salasanan. Ennen googlen salasanan muuttamista ongelmaa ei varsinaisesti ollut, sillä kirjauduin automaattisesti syötettyäni sisäänkirjautumisen salasanan, joka oli sama kuin vanha sudosalasanani.

Kun nyt annan vanhan salasanani Google yrittää kirjata minut sisään vanhalla gmailin salasanalla. En ole löytänyt keinoa, miten voisin muuttaa sen. Joudun joka kerta käymään kirjautumisprosessin Googleen uudelleen läpi ja kirjoittamaan nykyisen Googlen salasanan. Sitä Chrome ei tallenna eikä google, sillä firefoxissa tulee sama ongelma eteen.

Miten siis saisin muutettua Chromen tallentaman gmailin salasanan, joka on siis sama kaikissa googlen ohjelmissa?


John Hilly

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 319
    • Profiili
Vs: Googlen salasanan tallennus Chromeen
« Vastaus #1 : 25.06.18 - klo:13.56 »
Chrome: Asetukset -> Lisäasetukset -> Salasanat ja lomakkeet -> Hallitse salasanoja

Näin löydät kaikki talletetut salasanat ja voit poistaa vanhentuneet.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Vs: Googlen salasanan tallennus Chromeen
« Vastaus #2 : 25.06.18 - klo:18.46 »
Kiitos neuvosta, mutta se ei auttanut minun onghelmaani. Vahvistin asetuksissa uuden salasanani, mutta tulos oli vain siinä, että se ei enää halunut vanhaa sudosalasanaa, vaan yksinkertaisesti vaati, että kirjaudun uudestaan joka kerta Googleen. Asetuksissa oli kohta, että oletko kyllästynyt salasanojen kirjoitteluun. Vaihtoehdoksi Google esitti puhelimella kirjautumisen, mikä mielestäni ei tee sitä yhtään sujuvammaksi. Käytin ennen Chromeen kuten Firefoxiinkin pääsalasanaa, minkä jälkeen ei enää tarvinnut kirjoitella sähköpostiosoitetta ja salasanaa uudelleen. Onkohan puhelimella kirjautuminen ainoa vaihtoehto? Se on kieltämättä turvallinen, jos läppäri hukkuu, mutta tämä kone, millä kirjoitan, pysyy työpöydälläni.