Kirjoittaja Aihe: Wlan-piiri?  (Luettu 2771 kertaa)

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Wlan-piiri?
« : 21.06.18 - klo:18.20 »
Onkohan alla olevalle  piirille tuki Ubuntussa ainakin jo 16.4:ssä?

Intel® Dual Band Wireless-N 7260 802.11a/b/g/n

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16239
    • Profiili
Vs: Wlan-piiri?
« Vastaus #1 : 21.06.18 - klo:18.33 »
Pitäisi toimia, mutta joissain kernelin versioissa on kai ollut ongelmia tuon piirin kanssa: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/1684213

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: Wlan-piiri?
« Vastaus #2 : 25.06.18 - klo:19.56 »
Kiitos. Tuli sitten vaimon pudonneen ja rikkoutuneen HP nc6320:n tilalle huudetuksi HP Probook 840 G1 (I5, 8G, 256G SSD, Intel HD4000 näyttis ja tuo mainittu Wlan-piiri). Siis all-Intel. Toivotaan, että pelaa kaikilta osin myös hyvin Ubuntun kanssa. Puhdas, aito W10 tulee mukana, mutta sitä tuskin käytetään viruksia imuroimaan. 16.04 olisi tarkoitus asentaa. 18.04 saanee odottaa vielä talveen ainakin päivityksen muodossa. Gnome kun on ollut koko ajan, niin ei tule vieroitusoireita käyttöliittymänkään kanssa.

Luultavasti tulen kyselemään asennusohjetta tuohon Probookiin, kun jokaisessa tuo bios-homma lienee erllainen. Lenovoon sain 64-bittisen puskettua suht. helposti.

seawind

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Wlan-piiri?
« Vastaus #3 : 05.07.18 - klo:14.07 »
Mulla on HP Elitebook 840 G1. 16.04:llä wlan toiminut asennuksesta alkaen tähän viikkoon asti ja tuli ekaa kertaa selvitettyä aihetta.

Tällä viikolla 4.15 kerneli meni rikki noilta osin (joka on ihmeen harvinaista, mutta välillä näin käy): https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/bcmwl/+bug/1757008?comments=all ja muutamat minä mukaanluettuna menettivät wlanin.

Sai kuitenkin nopeasti korjattua kun asensi tuon proposed ajurin.

Oleellista näiden HP:n laitteiden kanssa on tunnistaa oma wlan piirisarja tarkalleen jos noin käy. Esim: mun piirisarjan id on 14e4:4359 ja siihen käy "bcmwl-kernel-source" ajurit, jotka just meni tällä viikolla rikki ja asensin sen proposed version että sai tilanteen korjattua. Kokeilin vähän aikaa firmware-b43-installer ajuripaketilla, jolla wlan toimi, mutta pätki koko ajan.

täällä noi kaikki id:t:
https://askubuntu.com/questions/55868/installing-broadcom-wireless-drivers

mutta siis tähän viikkoon mennessä ei ole ollut mitään ongelmia wlanin kanssa ensiasennuksesta alkaen. Jos toimii asennuksesta, niin ei kannata säätää:)


New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: Wlan-piiri?
« Vastaus #4 : 05.07.18 - klo:17.36 »
Minulla komento näyttää:

Koodia: [Valitse]
Intel Corporation Wireless 7260 [8086:08b1] (rev 73)
Broadcommin kanssa lienee pitkin Ubuntun historiaa ollut ongelmia. Siksi olen pyrkinyt all-Intel -koneisiin, kun juniorin entinen Lenovo on sellainen myös, ja kaikki toiminut aina tosi hyvin. Olen tosin pari kertaa ollut havaitsevinani netin pätkimisen, mutta asian paikallistamista wlaniin en ole pystynyt tekemään.

EDIT: Lenovossa on puolestaan tämä, eikä koskaan mitään ongelmaa.

Koodia: [Valitse]
Intel Corporation Centrino Wireless-N 2230 [8086:0888] (rev c4)
« Viimeksi muokattu: 05.07.18 - klo:17.41 kirjoittanut New_user »

seawind

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Wlan-piiri?
« Vastaus #5 : 05.07.18 - klo:19.28 »
16.04 ja kernelissä olevien intelin grafiikka ajureiden kanssa on myös ollut paljon ongelmia. Kuitenkin normikäytössä toiminut ihan ok. Pienenä kauneusvirheenä silloin tällöin vähäksi aikaa musta ruutu. En ole jaksanut googletella ja etsiä että onko muut saanut ilmiön hallintaan.