Kirjoittaja Aihe: Aseman aikakatkaisu  (Luettu 3081 kertaa)

TMD106

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Aseman aikakatkaisu
« : 11.06.18 - klo:21.10 »
Ubuntu 18.04
Mistä tämä ilmoitus tulee, toistuu useasti? Saako sen eliminoitua?

TMD106

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Aseman aikakatkaisu
« Vastaus #1 : 14.06.18 - klo:12.19 »
Eikö tätä nyt todellakaan kukaan tiedä. Muutenhan 18.04 toimii loistavasti ja työpöytäkin on paras tähänastisista.

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2148
    • Profiili
Vs: Aseman aikakatkaisu
« Vastaus #2 : 14.06.18 - klo:12.41 »

Kovalevystä tulee tod.näk.

Koodia: [Valitse]
dmesg
Tuolta voi löytyä lisää tietoa.
Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään

Lepotila zZ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 346
    • Profiili
Vs: Aseman aikakatkaisu
« Vastaus #3 : 14.06.18 - klo:14.15 »
Saako aikakatkaisun pois Levyt-ohjelmalla? (Minulla on xfce-työpöytä ja Levyt-ohjelma löytyy asetuksista.) Valitse oikea asema ja sen jälkeen asetuksista kohta "Aseman asetukset". Sieltä minä olen joskus laittanut levyn aikakatkaisun päälle ja pois.


TMD106

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Aseman aikakatkaisu
« Vastaus #5 : 14.06.18 - klo:23.31 »
Ei ole aikakatkaisu asetusta levyt ohjelmassa. Muistelen kyllä aikaisemmissa versioissa nähneeni sellaisen.
Minulla se esiintyy kahdessa laptopissa molemmissa on Ubuntu 18.04 ja Samsung 256Gt SSD. Samoissa koneissa sitä ei ole aikaisemmin
esiintynyt 16.04:ssä eikä Win 10:ssä.
Voi hyvinkin liittyä muistitikkuihin kun niitä tulee asennusvaiheessa käytettyä useita kertoja.

Lepotila zZ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 346
    • Profiili
Vs: Aseman aikakatkaisu
« Vastaus #6 : 15.06.18 - klo:00.26 »
Ei ole aikakatkaisu asetusta levyt ohjelmassa. Muistelen kyllä aikaisemmissa versioissa nähneeni sellaisen.
Minulla se esiintyy kahdessa laptopissa molemmissa on Ubuntu 18.04 ja Samsung 256Gt SSD.

Valinta näkyy minulla vain levyperustaisissa kiintolevyissä, sitä ei löydy ssd:n kohdalta.

Eiköhän tuo nm:n mainitsema bugi ole se syyllinen. En ole siihen itse törmännyt, vaikka koneeltani löytyy tuo gvfs ja olen käytellyt USB-tikkuja ja microSD-kortin lukijaa.

TMD106

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Aseman aikakatkaisu
« Vastaus #7 : 17.06.18 - klo:22.14 »
Nimenomaan tuo "safely removing" sen aiheuttaa. Kun käyttää "poista asemasta" tai "pysäytä" niin ilmoituksia ei tule.