Moi
Osaako joku suositella verkkokaupparatkaisua tai vast. ostoskoria ja/tai tilaustenhallintajärjestelmää?
Olen katellut seuraavia:
-Oscar (vaikuttaa melko raskaalta ao. suunnitelmiin nähden?)
-Django Shop (kenties - suhteellisen aktiivinen ainakin?)
-LFS (ei niin aktiivinen, mutta kohtuu monipuolinen, muttei älyttömän raskas?)
-Cartridge (Mezzanine sopivuus, mutta se ei ole taas Django 2 yhteensopiva?)
-Django Merchant (taitaa olla vain maksutapojen toteutukseen?)
Tarkoituksena on myydä pääasiassa digitaalisia tuotteita.
Hakusessa olisi ratkaisu, jolla Djangon termein ilmaistuna model:sta voi tehdä "ostettavan".
Ttuotteiden osalta lähtökohta on se, että on olemassa yksi isäntä-model, johon nämä tuote-modelit liittyvät (foreign key).
Isäntään tallennetaan kaikki kuvaavat tiedot:
-kuvaus,
-kuvat,
-videot ym.
Vastaavasti tuotteilla on lähtökohtaisesti vain:
-hinta,
-kesto (tunneista aina vuoden mittaisiin ),
-"nimi"(periytyy lähinnä kestosta),
-saatavuus/varasto per kestojakso ( esim. 10 per viikonloppu tai 5 per pvä tai 0 per jakso eli rajattomasti tai mitä ikinä määritetään) - InfField ja DurationField?
-tuotekohtainen päivämäärärajoitus/-kset - DateField vai joku textfield, johon voi tallentaa useita sekä suhteellisia päivämääriä?
Tuotteille pitäisi pystyä asettamaan saatavuus ja käyttää siihen räätälöityä logiikkaa/koodia.
Saatavuteen liittyy yksi tai useampi päivämäärärajoitus, jotka joko rajoittavat kokonaan tuotteen saatavuutta tai saatavuuden määrää.
Nämä arvot "peritään" isännältä tai siihen liittyvästä erillisestä saatavuus-modelista.
Loppukäyttäjälle saatavuus esitetään kalenteri-widgetillä, josta tämä voi valita päivämäärä(t).
Llähtökohtaisesti tilaaja valitsee tuotteen lisäksi vain aloituspvm, koska loppupvm lasketaan tuotteen kestosta.
Kalenteri-widgetin tiedot päivittyvät tilauskannasta, josta haetaan kalenterinäkymää vastaavalle ajanjaksolle tuote-idllä mahdollisesti tehdyt tilaukset tai voimassa olevat varaukset (ostoskori 30 min)
Tuotetta voi siis olla saatavilla
-X määrä(varasto - ostokset - ostokori),
-ei ollenkaan (myyty loppuun) tai
-rajattomasti (pl. määritetyt poikkeuspäivämäärät).
Loppukäyttäjä tarkastelee ainoastaan isäntä-modelista tuotettua sivua (helpompi ymmärtää kategoriana?), jolta voi valita haluamansa tuotteen ostoskoriin.
Ja jos oikein pitkälle viedään, niin isäntään liittyvillä tuotteilla voi olla keskinäisiä riippuvuuksia eli loppukäyttäjälle pitäisi ilmoittaa, että "sinun tulee osta myös tämä".
Tämän voi myös ratkaista jonkinlaisena product bundlena.