Kirjoittaja Aihe: Thunderbirdin postilaatikkojen tallentaminen ja uusi Ubuntu  (Luettu 1513 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Olen kyllä onnistunut tallentamaan ja palauttamaan postilaatikkoni puhtaan asennuksen jälkeen Ubuntun version vaihtuessa uudempaan. Mutta jo ajat sitten tämän koneen Thunderbirdissä on sellainen virhe, että en pysty poistamaan viestejä roskakoriin, vaa minun pitää poistaa ne kokonaan käyttämällä shift + del näppäimiä. Aina joskus olen niin tehdessäni menettänyt joitakin tärkeitä viestejä. Sen sijaan pikkuläppärissäni del-näppäin toimii myös Thunderbirdissä.

Uuden asennuksen jälkeen kaikki on varmaan kunnossa, mutta jos haluan nähdä vanhat ja paikallisiin kansioihin tallentamani mailit, niin olen kopioinut piilokansion ainakin maili-tiedostot ja myös jotain muuta vanhasta ".thunderbird" piilokansiosta uuteen kotihakemistoon. Postini olen saanut aina takaisin, mutta delete näppäimen vika on myös jatkunut.

Voisiko joku kertoa, mitä minun tarkalleen tulee kopioida uuteen Thunderbirdin piilokansioon? Haluaisin muutenkin varastoida vanhat mailini niin, että voin tarvittaessa ottaa sieltä' käyttöön tarvitsemiani posteja.
Doublebootissa olen aina ottanut käyttöön koko kotikansioni. Nyt Ubuntu 16.04 koneessa minulla on vain linux asennettuna, joten otan varmuuskopion siitä ennen uutta asennusta. Kopioin sitten vain tarvitsemani kansiot uuteen kotihakemistoon.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Thunderbirdin postilaatikkojen tallentaminen ja uusi Ubuntu
« Vastaus #1 : 26.04.18 - klo:15.53 »
Uuden asennuksen jälkeen kaikki on varmaan kunnossa, mutta jos haluan nähdä vanhat ja paikallisiin kansioihin tallentamani mailit, niin olen kopioinut piilokansion ainakin maili-tiedostot ja myös jotain muuta vanhasta ".thunderbird" piilokansiosta uuteen kotihakemistoon. Postini olen saanut aina takaisin, mutta delete näppäimen vika on myös jatkunut.

Voisiko joku kertoa, mitä minun tarkalleen tulee kopioida uuteen Thunderbirdin piilokansioon?

Profiilin alla oleva Mail/Local Folders -hakemisto sisältää lokaalisti säilötyt sähköpostit. Periaatteessa sen  voi siirtää sellaisenaan toiseen profiiliin.

Operaatio onnistuu myös ImportExportTools-lisäosan avulla. Silloin mahdolliset käyttöoikeusongelmat viestien poistoon liittyen eivät ainakaan pääse periytymään uuteen profiiliin.