Kirjoittaja Aihe: Sähköpostien tuonti pannulle tai luku localhost (hosting palvelun vaihto)  (Luettu 3558 kertaa)

JA5U

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 462
    • Profiili
Moi

Lankesin "halpaan" eli vaihdoin hosting-palveluntarjoajaa. Oletin, että saan sähköpostit siirretty kunhan dumppaan data uudelle pannulle.
Noh, siellähän olikin sitten erilaiset tietojärjestelmät eikä niitä datoja saanut sinne vietyä.

Oli pitänyt luovuttaa (jo ennen entisen sulkemista) käyttäjätunnukset uudelle hostingylläpidolle, jotta ne voidaan siirtää.
En kyllä ala kenellekään luovuttamaan vanhan ja uuden s-postin tunnuksia (ymmärrään kyllä mihin niitä tarvitaan).
Ihmettelen tosin tuota menettelyä, onkohan edes laillista? Etenkin nyt tulevana GDPR aikana.

Linuxiin saan varmaan luotua melko vaivattomasti "virtuaaliset" laatikot noiden vanhojen datojen päälle?

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Luulisi, että imapsync olisi saanut siirrettyä, jos molemmissa on imap saatavilla. Sillä olen ainakin itse joskus siirtänyt.

Missä muodossa ne nyt sitten ovat?
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

JA5U

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 462
    • Profiili
Luulisi, että imapsync olisi saanut siirrettyä, jos molemmissa on imap saatavilla. Sillä olen ainakin itse joskus siirtänyt.

Missä muodossa ne nyt sitten ovat?
No siis kyseessä on ihan kylmä tarball hostingtilin mail-kansiosta.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Luulisi, että imapsync olisi saanut siirrettyä, jos molemmissa on imap saatavilla. Sillä olen ainakin itse joskus siirtänyt.

Missä muodossa ne nyt sitten ovat?
No siis kyseessä on ihan kylmä tarball hostingtilin mail-kansiosta.

mbox? Maildir? Molemmille varmaan löytyy työkaluja.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2148
    • Profiili

Tuo sähköpostisydeemit on niin aatamin aikuisia systeemeitä, rfc speksi imap4v1 varten on julkaistu vuonna 2003 ! Kaikki muut speksit tuohon liittyen  on ollut vain kasvojenkohotusta.
Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään

JA5U

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 462
    • Profiili
Ilmeisesti edellisellä palveluntarjoajalla oli Dovecot käytössä, ainakin noiden tiedostojen perusteella.

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Kai olet katsonut mitä se tarri sisältää?

JA5U

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 462
    • Profiili
Kai olet katsonut mitä se tarri sisältää?

Ilmeisesti edellisellä palveluntarjoajalla oli Dovecot käytössä, ainakin noiden tiedostojen perusteella.

Eli kyllä.