Kirjoittaja Aihe: evolution --force-shutdown ei tapa prosesseja  (Luettu 1425 kertaa)

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2714
    • Profiili
evolution --force-shutdown ei tapa prosesseja
« : 12.03.18 - klo:12.55 »
Käytän Thunderbird/Lighning-kalenteria sekä Ubuntulla että Windowsilla, ja yhteiset osat ovat .ics-tiedostoina Samba-jaolla. Mutta koska TB/Lightning ei integroidu työpöydän yläpalkkiin, minulla on myös Evolution asennettuna Ubuntu-koneella. Näin saan kalenterin tapahtumat näkymään yläpalkin iakakuvakkeen valikossa.

Nyt aloin ihmetellä miksi evolution näyttää tapahtumia joilla ei ole otsikkoa ja joita TB ei näytä. Totesin että jostain syystä TB ei ole siivonnut erään tapahtuman vanhoja versioita pois .ics-tiedostosta. TB ei niitä näytä, mutta Evolution näyttää. Niinpä muokkasin tiedostoa, mutta vaikka se on Evolution-kalenterille read-only (eli olen jättänyt pois asetuksen "Salli Evolutionin päivttää tiedosto"), niin silti Evolution näyttää edelleen haamutehtäviä joilla ei ole otsikkoa. Olen tarkistanut että tieodstossa ei ole mitään muuta joka voisi niitä haamuja aiheuttaa, joten päättelen että Evolution pitää niitä jossain välimuistissa ja päätin siivota sen.

Olen tehnyt seuraavaa:

1) Poista kyseinen .ics-tiedosto kokonaan Evolutionin seuraamista kalentereista.

2) Sulje Evolution ja aja komennot:
Koodia: [Valitse]
evolution --force-shutdown
pkill evolution
rm -rf ~/.cache/evolution

3) Käynnistä Evolution uudelleen ja lisää kalenterin tiedosto takaisin.

Kaiken tämän jälkeenkin Evolutio nedelleen näyttää ne haamutehtävät. Missä Evolution niitä jemmaa?
« Viimeksi muokattu: 12.03.18 - klo:13.00 kirjoittanut AimoE »