Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 17.10 työpöytä vaihtui Cinnamonin työpöydäksi (RATKAISTU)  (Luettu 2110 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Ubuntu 17.10 työpöytä vaihtui Cinnamonin työpöydäksi. Yritin asentaa paremman ohjelman kontrolloimaan kosketuslevyn käyttöä, Luulin laittavani vain jonkun Cinnamonin ohjelman, mutta koko työpöytä vaihtui. Kertokaa ihmeessä, miten saan Ubuntun takaisin työpöydäksi. Olin tehnyt siihen itselleni sopivat asetukset.
« Viimeksi muokattu: 06.03.18 - klo:17.12 kirjoittanut Pontus12 »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16250
    • Profiili
Vs: Ubuntu 17.10 työpöytä vaihtui Cinnamonin työpöydäksi
« Vastaus #1 : 06.03.18 - klo:16.36 »
Kirjaudu ulos ja valitse sisäänkirjautumisnäkymässä rataskuvakkeen kautta työpöydäksi "Ubuntu on X.org" (tai sen suomennettu vastine).

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Ubuntu 17.10 työpöytä vaihtui Cinnamonin työpöydäksi
« Vastaus #2 : 06.03.18 - klo:16.56 »
Kirjautumisruudussa ei ollut rataskuvaketta. Yritin klikata logoa, mutta näytöllä oli vain kirjautumisruutu, joka odotti salasanaani ja kun annan sen Cinnamon tulee päälle. Se voi olla ihan hyvä työpöytä, mutta haluaisin silti Ubuntun takaisin.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Ubuntu 17.10 työpöytä vaihtui Cinnamonin työpöydäksi
« Vastaus #3 : 06.03.18 - klo:17.12 »
Onnistuin kuitenkin kirjoittamaan x.org ja Ubuntu palautui. Suurkiitos.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16250
    • Profiili
Vs: Ubuntu 17.10 työpöytä vaihtui Cinnamonin työpöydäksi
« Vastaus #4 : 06.03.18 - klo:17.16 »
Onnistuin kuitenkin kirjoittamaan x.org ja Ubuntu palautui. Suurkiitos.

Okei, hyvä että onnistui.

Mikähän kirjautumisnäkymä sinulla on nyt käytössä ja mihin kirjoitit x.org? Kuva voisi selventää.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Kun sitä ratasta en löytänyt aloin kirjoittamaan salasanan tilalle x.org ja silloin ratas tai sitä vastaava ilmesyi ja kirjoitin sen avauduttua x.org. Ubuntu palasi. Jostain syystä yläpalkissa oleva kategorioiden mukainen ohjelmavalikko ei toiminut. Poistin sen ja asensin lisäasetuksista toisenlaisen kategorioihin pohjautuvan valikon, joka ilmestyy näkyviin vasemmalle, kun painan windows näppäintä. Ikonit näkyvät koko ruudulla.

Beeze ikonit poistuivat myös, joten minun pitää asentaa ne uudelleenKdenliveä varten. Olin juuri etsimässä vanhaa kyselyäni, jossa neuvottiin ikonien asennus. Muistaakseni juuri sinä neuvoit minua.