Kirjoittaja Aihe: DNA-TV ei toimi Chromessa Ubuntussa  (Luettu 2708 kertaa)

KalleR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
DNA-TV ei toimi Chromessa Ubuntussa
« : 29.01.18 - klo:21.48 »
Ubuntu Mate 17.10 ja Chrome 64. Sama Chrome toimii DNA-TV:n kanssa ilman nikottelua kyllä windowsissa.

Joku asetus Chromessa pielessä Ubuntun puolella?

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: DNA-TV ei toimi Chromessa Ubuntussa
« Vastaus #1 : 30.01.18 - klo:10.59 »
Miksi Chrome?
Minulla Peppermint 8:ssa toimii Chromium kyllä, vaikka DNA TV:n suorissa lähetyksissä kysyi ensin epäselvästi lupaa jonkun tuntemattoman lähteen käyttöön. Firefoxissa piti sallia ensin flashin käyttö.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: DNA-TV ei toimi Chromessa Ubuntussa
« Vastaus #2 : 30.01.18 - klo:12.22 »
Miksi Chrome?

Miksi ei? Helpoin vaihtoehto tällaisiin palveluihin, joissa on piileviä Flash-riippuvuuksia ja muuta hauskaa jäynää. Opasta PepperFlashin asennus kysyjän jakeluun, jos ehdotat Chromiumia.

Chromessa ja Chromiumissakin Flash täytyy ehkä erikseen sallia sivulle (osoitepalkin lukkokuvakkeen tai i-kuvakkeen kautta), jos siellä oikeasti on jotain Flash-sisältöä. Ainakin joissain versioissa on ilmennyt ongelmaa, että selain ei pyydä vahvistusta Flash-sisällön näyttämiselle, vaan sivu ei vain toimi oikein ennen kuin käy kytkemässä Flashin käyttöön valikon kautta. Kannattaa myös varmistaa, että selaimen uusin versio on asennettuna.
« Viimeksi muokattu: 30.01.18 - klo:12.37 kirjoittanut nm »

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: DNA-TV ei toimi Chromessa Ubuntussa
« Vastaus #3 : 30.01.18 - klo:20.37 »
Onko sulla nm joku ongelma minun vastausteni kanssa, kun mikään ei nykyään kelpaa? Ei minun olo pakko opastaa tai kokeilla yhtään mitään, jätän nämä asiat jatkossa sinulle.

Kokeilin nyt 17.10 Nemoa usb-tikulta.
1. Nemossa oletusselain on Firefox ja se toimii muuten ilman mitään plugineita, vain ne suorat lähetykset vaativat flash-pluginin asentamisen.
2. Asensin sitten siihen Chromiumin: se kysyy (suorissa lähetyksissä) sallinko skriptit "from unsafe sources", eli aivan samoin kuin testaamani Peppermintin kanssa.

PS. Piti ensin asentaa Synaptic, koska tuohon Live-Nemoon ei saa näköjään asennettua mitään päätteen kautta.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: DNA-TV ei toimi Chromessa Ubuntussa
« Vastaus #4 : 30.01.18 - klo:22.17 »
Onko sulla nm joku ongelma minun vastausteni kanssa, kun mikään ei nykyään kelpaa?

Ei toki ollut tarkoitus loukata, eli ei mitään henkilökohtaista ongelmaa.

Mielestäni vain on yleisesti parempi opastaa siitä näkökulmasta, että kysyjä pystyy hyötymään neuvoista. Nyt tässä tapauksessa Chromiumilla ei suurella todennäköisyydellä saavuteta mitään suhteessa Chromeen, ja jos sivulla on Flash-sisältöä, mennään mahdollisesti huonompaan suuntaan ellei selain poimi nykyisen Chrome-asennuksen PepperFlashia käyttöön. Firefoxilla voisi kyllä kokeilla, josko palvelu toimii siinä eri tavalla.