Kirjoittaja Aihe: Googlen uusi suojaus ja Thunderbird (RATKAISTU)  (Luettu 2126 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2405
    • Profiili
En päässyt google-tililleni, koska sitä oli käytetty Turussa. Se selvisi minulle tosin vasta myöhemmin, sillä Googlelta tulee yleensä paljon kyseisiä ilmoituksia, koska minulla on sähköposti useammassa laitteessa. Kun huomasin, että tililleni oli kirjauduttu vain parikymmentä minuuttia aikaisemmin Turusta, ymmärsin se sen kuitenkin olleen joku muu.

Google ilmoitti, että Microsoft Outlook ja Mozilla Thunderbird eivät tue Googlen uusimpia turvatoimenpiteitä ja ehdotti salasanan muuttamista, minkä teinkin kirouksien kera, sillä joudun muuttamaan sen joka laitteeseen. Jos Thunderbird ei ole turvallinen sähköpostiohjelma, mitä minun tulisi käyttää Ubuntu 16.04 version kanssa? Versiossa 17.10, joka on pienemmässä läppärissäni, voin kyllä käyttää Evolutionia. Ovatko muut törmänneet tällaiseen ongelmaan ja miten siihen pitäisi suhtautua?
« Viimeksi muokattu: 23.01.18 - klo:18.37 kirjoittanut Pontus12 »

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2718
    • Profiili
Vs: Googlen uusi suojaus ja Thundebird
« Vastaus #1 : 23.01.18 - klo:13.28 »
Miksi vika olisi Thunderbirdissä? Salasana on yleensä se heikoin lenkki. Valitsithan tarpeeksi pitkän?

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2405
    • Profiili
Vs: Googlen uusi suojaus ja Thundebird
« Vastaus #2 : 23.01.18 - klo:14.08 »
Valitsin ja vaihdoin salasanan, mutta Google ilmoitti, että Thunderbird ei tue uusia suojauksia.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2718
    • Profiili
Vs: Googlen uusi suojaus ja Thundebird
« Vastaus #3 : 23.01.18 - klo:14.36 »
Auttaisikohan tämä hieman eteenpäin: https://support.mozilla.org/fi/kb/thunderbird-ja-gmail

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Googlen uusi suojaus ja Thundebird
« Vastaus #4 : 23.01.18 - klo:17.42 »
Auttaisikohan tämä hieman eteenpäin: https://support.mozilla.org/fi/kb/thunderbird-ja-gmail

Muuten hauskat ohjeet, mutta eivät neuvo sitä tärkeintä asiaa, joka olisi kysyjälle olennainen. Thunderbirdin tiliasetuksista pitää laittaa OAuth päälle. Ei ole nyt tässä Thunderbirdiä, mutta olisikohan ollut valints siitä miten salasana lähetetään.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.


Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2405
    • Profiili
Vs: Googlen uusi suojaus ja Thundebird
« Vastaus #6 : 23.01.18 - klo:18.31 »
Kiitos paljon. Palaan käyttämään Thunderbirdiä. Evolutionilla on taas omat ongelmansa. Ehkä ne johtuivat vain siitä, että en tunne ohjelmaa kovin hyvin. Mutta ainakin toistaiseksi minulla on kaikki kunnossa.