Kirjoittaja Aihe: Voikko oikoluku ei ole enää yhteensopiva Firefoxin kanssa  (Luettu 4238 kertaa)

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 501
    • Profiili
Niin että onko Voikolle korvaajaa? Pitääkö vaihtaa selainta vai mitä pitäisi tehdä?

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Voikko oikoluku ei ole enää yhteensopiva Firefoxin kanssa
« Vastaus #1 : 06.01.18 - klo:13.42 »
Kysymys ja vastaus Mozillan tukisivuilla: https://support.mozilla.org/fi/questions/1183818
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 501
    • Profiili
Vs: Voikko oikoluku ei ole enää yhteensopiva Firefoxin kanssa
« Vastaus #2 : 07.01.18 - klo:12.08 »
Onko kukaan kokeillut tuota Firefox ESR:ää? Ilmeisesti tarkoitettu organisaatioille eikä yksityiseen käyttöön.

Kun tuon Oikofixin käyttökin hidastaa.
Ja toisaalta olen käyttänyt Libreofficen oikolukua, pitää vaan aina kopioida tekstit sinne tai sieltä.

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Voikko oikoluku ei ole enää yhteensopiva Firefoxin kanssa
« Vastaus #3 : 07.01.18 - klo:12.44 »
Näköjään Debian 9:n Iceweasel on jossain päivityksessä vaihtunut Firefox ESR:ään.

Aika harvoin tuota olen käyttänyt mutta en toisaalta niilläkään kerroilla ole mitään outoa huomannut. Tosin en muista missään muuallakaan kokeilleeni Voikkoa.

retu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 949
    • Profiili
Vs: Voikko oikoluku ei ole enää yhteensopiva Firefoxin kanssa
« Vastaus #4 : 07.01.18 - klo:17.47 »
Olen käyttänyt ESR-versiota, mutten linuxissa. Olosuhteiden pakosta on yksi Xp kone, johon ei siis saa kuin tuon FF:n ESR-version. Koneella ei tosin juuri surffailla. Eikä ole voikkoakaan.

Tarviitko sitä voikkoa sähköpostin oikolukuun? Ehkä webmailin voisi korvata sähköpostiohjelmalla jossa oikoluku toimii.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Voikko oikoluku ei ole enää yhteensopiva Firefoxin kanssa
« Vastaus #5 : 07.01.18 - klo:17.51 »
Onko kukaan kokeillut tuota Firefox ESR:ää? Ilmeisesti tarkoitettu organisaatioille eikä yksityiseen käyttöön.

Se on ihan normaali Firefox, mutta jokusen version jäljessä. Saa tietoturvapäivityksetkin ajallaan eli ihan hyvin voi käyttää. Debianissa nykyään oletuksena. Tietenkin tuo ESR päivittyy kesäkuussa versioon 59, jolloin tuo oikoluku ei toimi enää siinäkään. Toivottavasti kuitenkin versioon 59 mennessä meillä on toimiva oikolukurajapinta.

Tarviitko sitä voikkoa sähköpostin oikolukuun? Ehkä webmailin voisi korvata sähköpostiohjelmalla jossa oikoluku toimii.

Thunderbird käyttää samaa mozvoikko-laajennusta kuin Firefox ja Thunderbirdissä se toimii edelleen. Muut sähköpostiohjelmat varmaan käyttävät Voikkoa jonkun kirjaston avulla.
« Viimeksi muokattu: 07.01.18 - klo:17.54 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Voikko oikoluku ei ole enää yhteensopiva Firefoxin kanssa
« Vastaus #6 : 08.01.18 - klo:20.48 »
Itse siirryin käyttämään ESR-versiota HTPC:ssä koska siinä ääni toimii ilman pulsea. Ainakin vielä. En ole jaksanut hakea kielipakettia (ei ubuntu). Saisi olla tuo oikolu olla oletuksena pois käytöstä. Kovin on punaista teksti. Ainakin tämä on ollut vakaa ja muistiakin menee kohtuullisesti. Ubntuun tälläistä ei taida saada - pitää kääntää itse. Siis käännetty ilman pulse tukea ja ääni menee alsalle. 

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Voikko oikoluku ei ole enää yhteensopiva Firefoxin kanssa
« Vastaus #7 : 08.01.18 - klo:20.54 »
Itse siirryin käyttämään ESR-versiota HTPC:ssä koska siinä ääni toimii ilman pulsea. Ainakin vielä. En ole jaksanut hakea kielipakettia (ei ubuntu). Saisi olla tuo oikolu olla oletuksena pois käytöstä. Kovin on punaista teksti. Ainakin tämä on ollut vakaa ja muistiakin menee kohtuullisesti. Ubntuun tälläistä ei taida saada - pitää kääntää itse. Siis käännetty ilman pulse tukea ja ääni menee alsalle.

Voihan sen oikoluvun ottaa pois käytöstä. Asetuksista onnistuu.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Voikko oikoluku ei ole enää yhteensopiva Firefoxin kanssa
« Vastaus #8 : 06.06.19 - klo:15.55 »
Oikkoluku testi?
Käyttäjä kaakau.???? on tehnyt Firefoxiin oikoluvun, joka näyttää toimivankin (ainakin tässä tekstikentässä W10 Firefox viimeisin versio)
https://bbs.io-tech.fi/threads/suomen-kielen-oikoluku-firefoxiin.69115/#post-5157891

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Voikko oikoluku ei ole enää yhteensopiva Firefoxin kanssa
« Vastaus #9 : 06.06.19 - klo:16.47 »
Toimii myös Peppermint 8 Firefox 67.0.1:ssä
Asetuksista pitää ottaa Firefoxin oikoluku pois ja yläpalkin kielikuvakkeesta laittaa oikoluku päälle välilehtikohtaisesti.