Kirjoittaja Aihe: Adept outoilee [ratkaistu]  (Luettu 2012 kertaa)

JussiS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 681
    • Profiili
Adept outoilee [ratkaistu]
« : 12.09.06 - klo:22.20 »
Adeptin kanssa ollut vaikeuksia pitkin matkaa.

Aika usein, kun yrtiän asentaa uusia ohjelmia, Adept ilmoittaa että paketti on rikki tai  että sen lataaminen ei onnistunut kunnolla. Ilmoituksen jälkeen asennus yleensä kuitenkin onnistuu moitteettomasti.

Nyt kävi niin, että olen lisäämässä Openssh väkkyröitä, kun Adept vaan simahti kesken lataamisen.

Uudelleen käynnistyksen jälkeen tulee aina ilmoitus että apt-get tai joku muu vastaava on jo päällä ja sen takia ei voida tehdä mkitään muutoksia systeemiin.

Kun katson KSysguardilla niin ei siellä mitään apt-getiä tai apitudia ole käynnissä, eli niitä ei voi tappaakaan.

Mää olen kauhian hämmästyny. Onko tää Adepti ihan susi, vai olenko minä ihan dorka?
« Viimeksi muokattu: 16.09.06 - klo:10.46 kirjoittanut JussiS »
JusSi
Ubuntu 22.04.1 LTS (XPS 13, DELL), Ubuntu Mate 22.04.1 LTS, Linux Mint 20.3.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Adept outoilee
« Vastaus #1 : 13.09.06 - klo:15.55 »
Mitä sanoo komento
Koodia: [Valitse]
sudo ps -A
alias vililikku

GoRDoN

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Re: Adept outoilee
« Vastaus #2 : 13.09.06 - klo:21.27 »
Mulla Adept oikutteli joskus kun vasta tutustuin GNU/Linuxien maailmaan samalla tavalla. Muistaakseni kokeilin tuolloin myös asentaa jotain atp-get:llä ja sekin heitti herjaa, mutta anto myös komennon, jolla sain kaiken toimimaan. Yleensäkin nuo päätteeseen tulevat virheilmotukset on informatiivisempia.
Mikäli en pahasti muista väärin, niin tuolloin oli ongelmana, että Adept ei jostain syystä näyttänyt, kun asennus kysyi jotain valintoja. Päätteen kautta sain sitten tuon kyselyn näkyviin ja Adeptin taas toimimaan.

JussiS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 681
    • Profiili
Re: Adept outoilee
« Vastaus #3 : 16.09.06 - klo:10.45 »
Lueskelin aikaisempia keskustelusäikeitä ja nissä annettuja ohjeita.
Yksi oli sellainen, että kokeile apt-get install (joku paketti) ja katso mitä virheilmoituksia tulee.
No kun tein noin niin tuli ilmoitus, että  dpkg:ssä on jotain pielessä ja että aja
sudo dpkg --configure -a
korjataksesi asia.

Annoin tuon, jotain setting up ja updating juttuja (pitkä lista, en kopioi) ajettiin läpi ja kas, tämän jälkeen adept suostui taas toimimaan.
JusSi
Ubuntu 22.04.1 LTS (XPS 13, DELL), Ubuntu Mate 22.04.1 LTS, Linux Mint 20.3.

LinuxMan

  • Vieras
Re: Adept outoilee [ratkaistu]
« Vastaus #4 : 16.09.06 - klo:11.24 »
Hyvä että ongelma selvisi! Nuo dpkg:n antamat virheilmoitukset ovat todella selkeitä ja auttavat useimmiten myös itse ongelmaan. :)