Kirjoittaja Aihe: Poista viesti ei toimi Thunderbirdissa  (Luettu 1755 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2405
    • Profiili
Poista viesti ei toimi Thunderbirdissa
« : 13.12.17 - klo:14.57 »
Minulla on Thunderbird Ubuntu 16.04 vanhassa Acer Aspire läppärissä. Ram 16Gib, Intel® Core™ i7-2670QM CPU @ 2.20GHz × 8,  grafiikka Gallium 0.4 on AMD JUNIPER (DRM 2.43.0 / 4.4.0-103-generic, LLVM 4.0.0. Jostain  syystä tässä koneessa se ei toiminut edellisessäkään versiossa. Olen kopioidun vanhan postilaatikon tiedostot uuteen versioon, jotta asetukseni pysyisivät kunnossa.
Muissa koneissani Thunderbird toimii normaalisti. En haluaisi hukata postejani, joten miten voisin korjata ongelman? Shift delete toimii ja olen käyttänyt sitä ahkerasti. Joskus olen kuitenkin poistanut vahingossa tärkeänkin viestin ja joutunut kaivamaan sen toiselta koneelta. Siksi haluaisin delete näppäimen toimimaan. Kun uusi Ubuntu tulee keväällä, asennan todennäköisesti puhtaana uuden version ja varmuuskopioin home-kansion. Olisi hienoa, jos saisin ainakin sitä ennen deleten toimimaan

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16247
    • Profiili
Vs: Poista viesti ei toimi Thunderbirdissa
« Vastaus #1 : 13.12.17 - klo:15.09 »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2405
    • Profiili
Vs: Poista viesti ei toimi Thunderbirdissa
« Vastaus #2 : 13.12.17 - klo:16.31 »
Kiitos avusta. En kuitenkaan saanut tomimaan. Sain kyllä avattua kansion, muta siinä ei ollut senkummemmin Trash kansiota kuin Trash.msf kansiota. Etsin pop-tiedostoja ja löysin "popstate.dat ja popstate 1.dat tiedostot poistin ne, mutta tein varmuuden vuoksi niistä varmuuskopion aivan muuhun hakemistoon koneellani. Sitten tein Trash hakemiston. Kun käynnistin Firefoxin, se haki tiedostgoja uudelleen ja mielestäni se palautti tiedostot, jotka olivat nähtävästi poistuneet toimenpiteeni takia. Delete tai poista viesti eivät kuitenkaan toimineet. Voin palauttaa poistamani tiedostot, mutta luulen ohjelman ladanneen ne uudelleen. Tekemäni Trash hakemisto on edelleen kyseisessä kansiossa, mutta popstate.dat ja popstate 1.dat tiedostot puuttuvat.
Pitäisikö ne kopioida takaisin vai ei?

Huomasin joutuvani poistamaan kaikki roskapostit uudelleen, joten kopioin takaisin poistamani tiedostot popstate.dat ja popstate 1.dat
« Viimeksi muokattu: 13.12.17 - klo:16.44 kirjoittanut Pontus12 »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16247
    • Profiili
Vs: Poista viesti ei toimi Thunderbirdissa
« Vastaus #3 : 13.12.17 - klo:17.15 »
Sitten tein Trash hakemiston. Kun käynnistin Firefoxin, se haki tiedostgoja uudelleen ja mielestäni se palautti tiedostot, jotka olivat nähtävästi poistuneet toimenpiteeni takia.

Uusi Trash-kansio luodaan Thunderbirdin omassa kansionäkymässä -- ei tiedostoselaimella. Lue ohjeen kohta 6 tarkkaan.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2405
    • Profiili
Vs: Poista viesti ei toimi Thunderbirdissa
« Vastaus #4 : 17.12.17 - klo:12.56 »
Hei. Yritin lukea mahdollisimman tarkasti ohjeet, mutta en silti saanut toimimaan Thundebirdissä delete näppäintä Acer Aspire läppärissäni, jossa on pelkästään Ubuntu 16.04. Sen sijaan pienemmässä Lenovo läppärissä, jossa on dualboot ja Ubuntui 17.10 Gnome työpöydällä, delete toimii myös Thunderbirdissä. Acerissa delete toimii kyllä esim. tiedostohallinnassa, joten vika ei voi olla näppäimessä.

Minulla on profiilikansiossa vain trash.msf, tehtyäni sen uudelleen. Sitten siellä oli junk ja junk.msf, jotka poistin. Pitäisikö nekin luoda uudelleen? Minusta tuntuu, että siellä on jotain pahemminkin sekaisin. Kun olen kopioinut postikansioita vanhoista thunderbideistä aina version vaihtuessa, on sama ongelma toistunut jo vuosia. En edes muista, koska se toimi viimeksi. Voisin tehdä puhtaan asennuksen Thunderbirdille, mutta minun pitäisi saada kaikki postit tallennettua. Minulla on 4 postilaatikkoa ja paikallisissa kansioissa ja niiden alikansioissa paljon postia sekä jonkun verran myös postilaatikkojen alikansioissa.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16247
    • Profiili
Vs: Poista viesti ei toimi Thunderbirdissa
« Vastaus #5 : 17.12.17 - klo:16.50 »
Minulla on profiilikansiossa vain trash.msf, tehtyäni sen uudelleen.

Pointtina oli vain se, miten teit trash.msf:n uudelleen? Teitkö sen Thunderbirdissä, kuten ohjeessa neuvottiin, vai tiedostoselaimen kautta, joka ei ole oikea tapa.

Kiitos avusta. En kuitenkaan saanut tomimaan. Sain kyllä avattua kansion, muta siinä ei ollut senkummemmin Trash kansiota kuin Trash.msf kansiota. Etsin pop-tiedostoja ja löysin "popstate.dat ja popstate 1.dat tiedostot poistin ne, mutta tein varmuuden vuoksi niistä varmuuskopion aivan muuhun hakemistoon koneellani. Sitten tein Trash hakemiston. Kun käynnistin Firefoxin, se haki tiedostgoja uudelleen ja mielestäni se palautti tiedostot, jotka olivat nähtävästi poistuneet toimenpiteeni takia.

Tästä kertomuksesta sai käsityksen, että sammutit Thunderbirdin, loit Trash-hakemiston tiedostoselaimella ja käynnistit Thunderbirdin uudelleen (oletan että tarkoitit Firefoxilla Thunderbirdiä).

Oikea tapa on luoda puuttuva Trash-hakemisto sähköpostitiliin Thunderbirdin sisällä:

Lainaus
6. Käynnistä Thunderbird uudelleen.
- Jos ongelmatilisi on IMAP-tili, Thunderbird luo automaattisesti uuden Roskakorin.
- Jos ongelmatilisi on POP-tili, on se luotava käsin:
   - Napsauta kansioluettelossa hiiren kakkospainikkeella ongelmatilisi nimeä ja valitse ponnahdusvalikosta Uusi kansio...
   - Anna kansion nimeksi Trash ja vahvista kansion luominen napsauttamalla Luo kansio-painketta.
    - Uusi Roskakori ilmestyy ja voit jälleen poistaa viestejä.


Jos meinaat yrittää uudelleen, sammuta Thunderbird, poista nykyinen Trash.msf tiedostoselaimen kautta, käynnistä Thunderbird ja luo uusi Trash-kansio, kuten yllä neuvotaan.


Voisin tehdä puhtaan asennuksen Thunderbirdille, mutta minun pitäisi saada kaikki postit tallennettua. Minulla on 4 postilaatikkoa ja paikallisissa kansioissa ja niiden alikansioissa paljon postia sekä jonkun verran myös postilaatikkojen alikansioissa.

ImportExportTools-lisäosalla voit tallentaa paikalliset kansiot tiedostoiksi Thunderbirdin ulkopuolelle, ja tuoda ne takaisin uuteen puhtaaseen Thunderbird-profiiliin.

« Viimeksi muokattu: 17.12.17 - klo:16.52 kirjoittanut nm »