Kirjoittaja Aihe: Miten muunnan ALP tiedoston waveksi tai mp3 tiedostoksi  (Luettu 2581 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Hei ilmeisesti jonkun vanhan  ohjelman kanssa minulla on käynyt niin, että kansiossa on dif.avi tiedostojen lisäksi .alp tiedostoja .wav tiedostojen sijasta. Minulta puuttuu kansiosta kokonaan äänitiedostot. Kysymys on vanhasta nauhoituksesta vuodelta 1010. Kuva näkyy hyvin, mutta ääni puuttuu.

Googlasin sen verran, että ne voisi avata Live ohjelmalla. Se onluultavasti joku winowsin videoeditori. Voiko  ne avata ja muuntaa Ubuntussa? Minulla  on Ubuntu 16.04 LTS ja Ubuntu 17.10 Gnome työpöydällä toisessa koneessa. Jos joku osaa neuvoa, olisin kiitollinen. Yritän tässä järjestää vanhoja videoita.

juyli

  • Vieras
Vs: Miten muunnan ALP tiedoston waveksi tai mp3 tiedostoksi
« Vastaus #1 : 08.12.17 - klo:21.04 »
Kysymys on vanhasta nauhoituksesta vuodelta 1010. Kuva näkyy hyvin, mutta ääni puuttuu.
Vuodelta 1010 - lienee jotakin Viikinkiaikaa?
Jotakin kättäpidempää saattaisit saada selville komennolla:
Koodia: [Valitse]
file <tiedosto>.alpLinux/Unix -järjestelmissä ei tiedostonimien päätteillä ole suuremmin merkistystä.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Miten muunnan ALP tiedoston waveksi tai mp3 tiedostoksi
« Vastaus #2 : 11.12.17 - klo:15.25 »
Hei ilmeisesti jonkun vanhan  ohjelman kanssa minulla on käynyt niin, että kansiossa on dif.avi tiedostojen lisäksi .alp tiedostoja .wav tiedostojen sijasta. Minulta puuttuu kansiosta kokonaan äänitiedostot. Kysymys on vanhasta nauhoituksesta vuodelta 1010. Kuva näkyy hyvin, mutta ääni puuttuu.

Nuo ovat ilmeisesti Pinnacle Studion tiedostoja. Ableton Live käyttää myös APL-tiedostopäätettä soitinäänten/samplejen tallentamiseen tarkoitetussa tiedostomuodossa, mutta tässä Pinnaclen tapauksessa on kyse eri formaatista.

Veikkaisin, että ääni on siinä dif-tiedostossa, mutta formaatti on sellainen, ettei libavformat/libavcodec tunnista sitä, jolloin ääni jää puuttumaan. Pystytkö heittämään johonkin esimerkkitiedoston saataville, niin voisi tutkia tarkemmin?

Murossa on kyselyä samasta aiheesta viiden vuoden takaa, mutta ei varsinaista ratkaisua: https://murobbs.muropaketti.com/threads/dif-ja-apl-tiedostojen-muunto-avi-ksi.968490/
« Viimeksi muokattu: 11.12.17 - klo:15.42 kirjoittanut nm »