Kirjoittaja Aihe: Steam pelaajien koneet  (Luettu 2423 kertaa)

LMJ2368

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Steam pelaajien koneet
« : 01.12.17 - klo:10.10 »
Katsoin juuri Steamin listauksen eri käyttöjärjestelmien konekannasta (Kun tässä   >:( :( :-\ :'( >:( kuumeessa on aikaa).

Yllätyksekseni Linuxilla pelaavilla on keskimäärin selvästi kaikkein järein konekanta. Ja minä kun olen aina luullut että Linux-pohjaiset käyttöjärjestelmät laitetaan yleensä vanhimpiin koneisiin - kun siihen esiasennettuun Windowsiin on kyllästytty tai jotain...
« Viimeksi muokattu: 01.12.17 - klo:10.13 kirjoittanut LMJ2368 »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Steam pelaajien koneet
« Vastaus #1 : 01.12.17 - klo:10.16 »
Todennäköisesti niillä, jotka käyttävät Linuxia vähän vanhemmissa koneissa, ei ole Steamia asennettuna. Toisin sanottuna noihin tilastoihin ovat päätyneet ne Linux-käyttäjät, joilla on tehokkaammat koneet. Windowsilla Steamin käyttäjäkunta on sekalaisempi ja koska Windows edustaa melkein koko populaatiota, niin se myös tuppaa näyttämään siltä.

Tuota Steamin tilastoa on myös kritisoitu siitä, että se tehdään otannalla, vaikka periaatteessahan voitaisiin kerätä tiedot kaikilta. (Tosin tämän voi kyllä nähdä myös hyvänä asiana esimerkiksi tietosuojan kannalta.) Tuo kysyy suostumuksen ennen tietojen keräämistä ja jotkut myös valittavat siitä ettei heidän Linux-konettaan ole laskettu mukaan, vaikka Windowsilla tieto olikin kerätty. Emme oikeastaan tiedä, miten Valve on tuon otannan toteuttanut, joten on aika vaikea sanoa kuin tarkkoja nuo tulokset ovat.

Muokkaus: Tää oli muuten 10 000 viestini. 8)
« Viimeksi muokattu: 03.12.17 - klo:13.09 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Steam pelaajien koneet
« Vastaus #2 : 01.12.17 - klo:12.38 »
Ja minä kun olen aina luullut että Linux-pohjaiset käyttöjärjestelmät laitetaan yleensä vanhimpiin koneisiin - kun siihen esiasennettuun Windowsiin on kyllästytty tai jotain...

Vastahan oli uutisissa, että kaikki maailman 500 tehokkainta konetta pyörii Linuxilla, joten kyllä se Linux skaalautuu moneen suuntaan.  8)

LMJ2368

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Steam pelaajien koneet
« Vastaus #3 : 01.12.17 - klo:15.34 »
Ja minä kun olen aina luullut että Linux-pohjaiset käyttöjärjestelmät laitetaan yleensä vanhimpiin koneisiin - kun siihen esiasennettuun Windowsiin on kyllästytty tai jotain...

Vastahan oli uutisissa, että kaikki maailman 500 tehokkainta konetta pyörii Linuxilla, joten kyllä se Linux skaalautuu moneen suuntaan.  8)

Aivan... Superkoneita käytetään siis pelaamiseen  ;)

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Steam pelaajien koneet
« Vastaus #4 : 04.12.17 - klo:14.26 »
Tuo Steamin kysely on kyllä aika jännä, kun mitä tuo Steam nyt on ollut asennettuna siitä lähtien, kun se Linuxille saapui, niin tuota kyselyä ei ole suoritettu tänä aikana, kuin ehkä reilut 10 kertaa.