Minulla on vanha aika tehoton tietokone, jossa toimii Lubuntu. Se ei jaksa pyörittää kaikkia videoita esim. Youtubessa. Olen hakenut tehokaampaa konetta ja sain sen ostettua hiljattain. Siinä on Windows 7. Haluaisin asentaa siihen uusimman Xubuntun. Mutta kun ei onnistu levyn polttaminen.
Latasin asennustiedoston ja kun yritin polttaa levylle, niin yhdessä vaiheessa tuli lukon kuvat kaikkiin kansioihin ja tiedostoihin. Yhdessä vaiheessa taas purin työpöydälle kaikki kansiot ja näyttää siltä, että ne jäivätkin siihen pysyvästi. Kun on mennyt polttoyritykset pieleen, niin yritin kansioita siirtää roskakoriinkin, mutta eipä olekaan siihen oikeuksia.
Kun yritän polttaa levylle, klikkaan hiiren oikealla puoliskolla ja valitsen Brasero. Avautuu Levynkuvan kirjoituksen asetukset. Siinä lukee "Valitse levy jolle kirjoitetaan". Laitan DVD-levyn asemaan, mutta ei tapahdu mitään. On tullut mieleen, että johtuiskohan kaikki tämä noista oikeuksista? Ennen on aina onnistunut levyn polttaminen ja sen jälkeen asentaminan tietokoneelle. Välillä meinaa ottaa pannuun nuo oikeusjutut.
Minulla on kyllä valmiina poltettu Lubuntu DVD-levyllä, ja yritin sitä asentaa Windows-koneella, mutta ei avautunut. Boottaus on laitettu avautumaan DVD-asemalta, kun levyn laittaa koneeseen.