Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutLiity Ubuntu Suomen seuraan muualla: Discourse, Facebook, Mastodon, Matrix, Telegram, X
Mulla Print Screeniä painettaessa avautuu gnome-screenshotin ikkuna jossa valintoja kaappauksen ottoon.Niin ja koneessa on Lubuntu 16.04.3
dpkg -l scrot
dpkg -l gnome-screenshot
Lainaus käyttäjältä: JJK - 06.10.17 - klo:13.41Mulla Print Screeniä painettaessa avautuu gnome-screenshotin ikkuna jossa valintoja kaappauksen ottoon.Niin ja koneessa on Lubuntu 16.04.3Itselläni ohjelma on scrot, joka muistaakseni tuli jakelupaketin mukana oletuksena. Myös minulla toimii print Screenillä. Lubuntu 17.04.Tällä näkyy onko scrot asennettuna...Koodia: [Valitse]dpkg -l scrotTällä näet onko gnome-screenshot - asennettuna ...Koodia: [Valitse]dpkg -l gnome-screenshot
Kyllä se kuvakaappaus tulee sittenkin painammalla Print Screeniä, mutta ikkuna ei avaudu niin kuin toisella koneella olevalla Xubuntulla. Että siinä pystyisi valitsemaan esim. Kaappaa koko näyttö, Kaappaa nykyinen ikkuna jne. Kun painan Print Screeniä, tekee ohjelma suoraan kuvakaappauksen koko näytön alueelta. Tallentaa kotikansioon. Mutta hyvä näinkin.
Koetas painaa Alt-PrintScreen. Joskus ainakin se otti vain aktiivisen ikkunan.
Lainaus käyttäjältä: jekku - 07.10.17 - klo:05.16Koetas painaa Alt-PrintScreen. Joskus ainakin se otti vain aktiivisen ikkunan.Ei auttanut. Taas tallentui kotikansioon.
Juu mutta tallentuiko kaappaukseen vain aktiivisen ikkunan sisältö?
Tallentui sen aikainen ikkunan sisältö, joka oli näytöllä. Jos tätä kirjoittaessani painan Print Screeniä, niin tallentuu kaikki mitä nyt näen ruudulta.