Virittelen tässä kahta ubuntu konetta samaan aikaan. Kakkos koneesta otin pääkäyttäjänoikeuden pois enkä pääse graafisesti sitä enään muuttamaan, joten miten saisin takaisin synapticin sekä lisää poista... ?
ps. ubuntun opettelua on vielä riittämiin, paljon on jo opittu mutta vielä on oppimista. Välillä lyön hanskat naulaan ja annan periks. Mut nyt kun on vaapaata niin perehdyn taas ubuntun opiskeluun
täytyy sanoa että ainoa distro mihin oon saanu toimii samaan aikaan: printterin canon ip4000, mp3, videot, digikameran canon powershot a510, näyttiksen asus gf7800gt, optisen ulostulon äänikortissa integroitu asuksen emoon, 250gt usb kovon lacie, usb muistit buffalo, xp puolen kovot (ntfs, fat).. ym eli erittäin tyytyväinen olen, siihen nähden että käyttis ei mitään maksa ja siitä saa visuaalisesti upean huvi/hyötykoneen + että on huomattavasti nopeampi kuin xp(vaikka xp toimii moiteetta).
Tarkotus olis viel asentaa etäkäyttöohjelma jonka avulla voisin aina päivittää kakkoskoneen, ykköskoneen kautta. Siis ohjelma joka toimii netin kautta, puttya olen kokeillut windowsista linuxiin kerran tutun kanssa.