Kirjoittaja Aihe: AOv5.00+ ja tabletpelejä suomi nettiin.  (Luettu 575 kertaa)

HannuTapio

• Käyttäjä
  • Open Java testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Kotimaisia netti lautapelejä suomi nettiin.
AOv5.00+ ja tabletpelejä suomi nettiin.
« : 26.07.17 - klo:07.08 »
Tabletpelisivusto,

Tässä suora linkki peliohjelmaan - http://www.tabletpelisivusto.com/AsiakasOhjelma.html

Hei, tämä tabletpelisivusto sisältää Hannu Särön tabletpelejä. ( Jätkänshakki, Reversi, Tammi, Mylly, Shakki ).

Tämä tabletpelisivusto on tarkoitus nyt rakentaa elokuun aikana, teen tähän kuukauden mittaisen ketjun, jossa pidän päiväkirjaa uuden sivustoni kehittymisestä.

Päivitän sivuston aina illalla.

-------------------------------------------------------------------

Tästä tämä kuukauden mittainen päiväkirjani alkaa -

24. - 25. Heinäkuuta.

Kaksi ekaa päivää kului mukavasti, kun rakensin alkulogo ruudun ja alkuintroa.
Sivustolle valmistui alkuintro ja eri ohjelman suorituksen koodaus functioita aloin rakentamaan.

-------------------------------------------------------------------

Tässä on vielä koko sivusto suunnitelmaa -

# Peleihin tulee siis näin alkuun Jätkänshakki, Reversi, Tammi, Mylly, Shakki, eri variaatioineen.
 # Myöhemmin lisätään mahdollisesti laivanupotus ja backgammon ainakin.
 # Pelit käynnistetään kosketus iconeista ruudulta.
 # Pelaaminen tapahtuu yleisesti ilman käyttäjätunnusta ja salasanaa.
 # Pelaamiseen voi silti ottaa tilapäisen, peli session kestävän käyttäjätunnuksen, jos pelaa kaveria vastaan.
 # Peli siirrot ja niitten sääntöjen mukaisuus tarkistetaan aina palvelimessa.
 # Pelaamiseen on hot seat pelejä sekä online live pelejä netistä.
 # Sivusto rakentuu Javascript ja html5 ja websockets avulla, jotenka se toimii kaikissa tableteissa joissa on jokin tunnettu selain, ( Google Chrome, Firefox jne.. )
 # Sivusto rakentuu peliin nyt elokuun aikana, teen tähän kuukauden mittaisen ketjun.
 # LIsään lähipäivinä graafista kuvakaappausta ja kirjaan kehittymisestä sitten lisää.

Elokuun aikana siis tarkoitus nyt tämä ketju saada päätökseensä ja sitten juhlistaa tabletpelisivuston avajaisia.

:)

--
« Viimeksi muokattu: 07.08.17 - klo:22.40 kirjoittanut HannuTapio »

HannuTapio

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: AOv5.00+ ja tabletpelejä suomi nettiin.
« Vastaus #1 : 26.07.17 - klo:18.47 »
26. - 27. - 28. heinäkuuta,

Täällä voi käydä katsomassa AOv5.00+ ohjelmaani, suora linkki käynnistykseen - http://www.tabletpelisivusto.com

Olen lisännyt uutena ohjelmaan -

Timer käskyjä.
Grafiikan viewport on skaalattuna, korkeus on aina 2000px ja leveys saman suhde luvun mukaan, tämä helpottaa grafiikan käsittelyjä.

------------

Nyt lauantaihin mennessä olisi tarkoitus, ensimmäinen menu valikko laittaa toimintaan grafiikan kanssa.
Nyt lauantaihin mennessä olisi tarkoitus, myös ensimmäiset lautagrafiikat piirtää, ( Jätkänshakki, Reversi, Tammi, Mylly, Shakki ).
Nyt lauantaihin mennessä olisi tarkoitus, että katson ensimmäistä palvelin ohjelmaa testi toimintaan, vastaanottamaan konnekteja.

Vielä ei ole kuvansnappeja, mutta, lisään grafiikan ihan pian.

--

HannuTapio

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 29.07.17 - klo:06.49 »
29. - 30. - 31. heinäkuuta,

Täällä voi käydä katsomassa AOv5.00+ ohjelmaani, suora linkki käynnistykseen - http://www.tabletpelisivusto.com

Täydensin grafiikka functioita AsiakasOhjelmassani.
Täydensin timer functioita AsiakasOhjelmassani.
Piirtelin grafiikkaa menuihin, ja laitoin menut toimintaan.

--------------------------

Seuraavaksi tässä viikonlopun ja maanantain aikana -

Laitan jo ensimmäistä peliä jätkänshakki alkeis toimintaan, mahdollisesti peli kunnossa jo maanantai tiistai keskiviikko aikana, jatkan siintä sitten reversi ja tammi peleihin.
Laitan palvelin ohjelmaani alkeis kuntoon.

Lisään kuvasnappia sivusta pian, vaikka tuosta linkistä pääseekin sinne suoraan. :)

--

HannuTapio

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 01.08.17 - klo:00.49 »
2. - 3. - 4. elokuuta,

Täällä voi käydä katsomassa AOv5.00+ ohjelmaani, suora linkki sivustolleni - http://www.tabletpelisivusto.com

Lisäsin grafiikka käskyjä.
Lisäsin timer käskyjä.
Lisäsin util käskyjä, loadimage jne..
Menujen toiminta on valmista, mutta, en vielä kytkenyt peli käynnistystä, kun palvelin ohjelma ei ole toiminnassa vielä.

Seuraavaksi tässä tänään 1.8 minulla on pyykki ja siivous päivä,mutta, huomenna ja viikonloppuun mennessä, sitten rakennan ensimmäistä peliä jätkänshakki toiminta kuntoon.

Laitan menuihin valikot, joista käynnistää pelejä, laitan peleihin 3 min, 5 min, 7 min, 10 min, 15 min, 20 min ja  30 min valinta toiminnat.

Laitan myös palvelin ohjelman, joka käsittelee pelien siirtoja, niin, linjoille valmiiksi odottamaan käyttäjiä.

Lisään kuvasnappia piakkoin.

--

HannuTapio

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 06.08.17 - klo:00.02 »
7. - 8. - 9. elokuuta,

Hei, olen kirjannut AOv5.00 ohjelmaani, ja se alkaa olla jo täysin valmis, vielä sitten nämä pelien toimet siihen ympärille, minä mahdollisesti lisään vielä AOv5.00+ kanssa, graafisia kuvan käsittelyjä, ainakin Convolve operations, ja muuta vastaavaa, sitten ajan kanssa.

Tässä on linkki sivustolle - http://www.tabletpelisivusto.com

Minä tässä tätä palvelin ohjelmaani, nyt kirjaan, olen valinnut seuraavan tutoriaalin, taikka docin, niin, ohjeeksi.

Tässä tämä minun ohje on - https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/WebSockets_API/Writing_a_WebSocket_server_in_Java

Minä tarvitsen vielä vähän kysyä, kun olen siis lautapeli suunnittelija, minun idea on suunnitella kivoja tilanteita laudalle, ja sitten rakentaa, ihan kokonainen peli niitten kivojen tilanteitten ympärille, eli, en ole oikea virallinen ohjelmoija, jotenka sitten kysyn -

Että onko tuo linkin tutoriaali, tarpeeksi kattava, jotta voin rakentaa, java server ohjelman siihen ympärille, tarvitsen tietää vain itse websocket toimintaa, riittääkö tuo documentti ja sen websocket neuvot, kevyt palvelimen rakentamiseen.

Jos ei riitä, niin, mitä muuta täytyy opiskella ? Mitä muuta tarvii tietää Websocketeista ? Kyseessä vain kevyt java se 7/8/9 palvelin, string siirtoja, ei muuta,

Lisään kuvasnappia piakkoin.

--

HannuTapio

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 09.08.17 - klo:05.43 »
10. - 11. - 12. elokuuta,

Tässä on suora linkki AOv5.00 ohjelmaani - http://www.tabletpelisivusto.com/AsiakasOhjelma.html

AOv5.00+ kehittyy ja palvelin ohjelma kehittyy, uskoisin että minulla on nyt ensi viikon aikana jo ensimmäinen peli jätkänshakki linja kunnossa.

Olen kirjannut palvelinohjelmaani jo pakettien lukemisen, vielä pakettien kirjaaminen AOv5.00 ohjelmaan takaisin, niin, täytyy lisätä viikonloppuun mennessä.

Lisäsin seuraavat -
Palvelin ohjelma on aloitettu, ja siinä on jo accept ja read packets luokat, vielä write packets ja menu toimet ja pelien kulun seuranta.
AsiakasOhjelma on kehittynyt edelleensä, laitoin 3d tuen, tai z syvyyden, mutta, en pyöritä kuvia z akselilla.

Minä tässä tätä palvelin ohjelmaani, nyt kirjaan, write packets luokkaa, ja sitten näitä pelien ja menujen kulun luokkia, uskoisin, että, tässä menee viikko ja pari päivää, mutta, sen jälkeen ei sitten ole enää mitään muuta kuin peli grafiikan lisääminen. :)

--

HannuTapio

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 13.08.17 - klo:20.15 »
14. - 15. - 16. elokuuta,

Tässä on suora linkki AOv5.00 ohjelmaani - http://www.tabletpelisivusto.com/AsiakasOhjelma.html

Vielä puuttuu seuraavat -

1) PalvelinOhjelman viimeistelyä, täytyy lisätä ja testata loppuun, read ja write packets, peli menuissa liikkuminen ja pelaajien valikointi, ja vielä itse peli siirtojen suoritukset.
2) Peli grafiikan lisääminen, aloitan jätkänshakki, reversi ja tammi peleillä, ja niistä sitten mylly ja shakki peleihin.
3) Etusivun tekeminen skaalaavaksi, tämä tabletpelisivusto on siis tableteille ja kännyköille tarkoitettu, niin, laitan koko sivuston skaalaavana, eli, niin, että se on aina oikean kokoinen ruudulla, laitan koko ruudun kokoisen skaalavan html5 canvaksen jossa sivusto sitten on.
4) AsiakasOhjelman täydentäminen, lisään graafisia käskyjä ja kuvan käsittelyjä, convolve operations, bump, sharpen, soften, brighten, darken, ja vielä pikseli tason operations, satunnais pikselit, spread pikselit.

Nuo ainakin vielä täytyy lisätä. :)

--

HannuTapio

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 17.08.17 - klo:08.02 »
17. - 18. - 19. elokuuta,

Minä tässä viime päivinä olen AOv5.00+ ohjelmani, graafisia kuvan käsittelyjä kirjanna, brighten, contrast, setminmaxrgb, ja myös tein obfuscaten koodille.

Lähden tässä nyt viikonlopun ajan kirjaamaan ensimmäisiä peli paketteja read & write, menuissa liikkumisia ja peli paketteja, yritän katsoa jos jätkänshakki olisi kevyt versioin valmis viikonlopun aikana, jätkänshakista jatkan reversiin ja tammeen.

--