Kokeilin vaihtoehto A:ta ja se katkesi komentoon #sudo mount /mnt/windows#. Vastaus oli:
#
sudo mount /mnt/windows
[sudo] password for jotaarkka:
Mount is denied because the NTFS volume is already exclusively opened.
The volume may be already mounted, or another software may use it which
could be identified for example by the help of the 'fuser' command.
#
Käynnistin koneen uudelleen ensin windowsiin ja samutin koneen, joten sen ei pitänyt olla enää hybernate tilassa. Käynnistin sen jälkeen koneen parikin kertaa, mutta aina sama tulos: mount komeento ei mennyt läpi. Enää en myöskään saanut enää windows-kansioita auki. /mnt windows kyllä aukesi dolphinilla, mutta sieltä en päässyt eteenpäin omiin kansioihini. Sillä järjestelyllä, josta moitit minua, koska olin ymmärtänyt väärin neuvosi, sain kansiot aukeamaan klikkaamalla ensin /media/Windows OS:ia.
Yritin myös fuser komentoa, mutta en saanut sillä mitään aikaan. Se kylllä näytti useita "parametrejä" - taisi olla väärä sana - ja valitsin fuser -u komennon, mutta sieltä tuli "No process specification given".
Ajoin komennon vaihtoehdosta B, ja vastaus oli:
#udisksctl mount -b /dev/disk/by-uuid/6478A46B78A43DA4
Error mounting /dev/sda5: GDBus.Error:org.freedesktop.UDisks2.Error.AlreadyMounted: Device /dev/sda5 is already mounted at `/mnt/windows'.
#
Minun maallikkojärkeni kysyy, olisiko syyy siinä, että windows os on /media/jotaarkka hakemistossa?
Vastauksen mukaan windows on /mnt/ windows hakemistossa, mutta kansiot eivät siinä avaudu. Kun klikkaan siinä ensin users ja sen jälkeen jotaarkka, vastaus on:
#
Kansioon /mnt/windows/Users/Jotaarkka siirtyminen epäonnistui.
#
Se oli kirjoitettuna punaiselle taustalle.