Kirjoittaja Aihe: Salasanan kysely  (Luettu 8703 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2404
    • Profiili
Vs: Salasanan kysely
« Vastaus #20 : 08.06.17 - klo:15.12 »
Minä yritän nyt palata alkuperäiseen kysymykseeni. Olen tehnyt Ubuntun dashissa olevalla käynnistyslevyohjelmalla kaikki käynnistikkuni ja ja ne ovat toimineet. Minun kysymykseni kuluu kuitenkin: MIKSI KUBUNTU 17.04:n  AKTIVITEETISSA OLEVALLE TYÖPÖYDÄLLE TALLENNETTU OHJELMA TAI KANSIO NÄKYY KAIKKIEN AKTIVITEETTIEN TYÖPÖYDILLÄ. Näin ei ollut KUBUNTU 16.04:SSÄ, jossa oli PLASMA 5.5.5.

Aktiviteeteista ei mielestäni ole mitään hyötyä, jos ne toimivat juuri samoin kuin pelkät työpöydät, sillä jos tallennat jotain työpöydälle, se  näkyy kaikilla työpöydillä ja Kubuntu 17.04:ssä myös kaikissa aktiviteeteissa aktiviteeteissa, vaikka ne olisi linkitetty vain määrättyihin työpöytiin.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Salasanan kysely
« Vastaus #21 : 08.06.17 - klo:18.13 »
...
Kannattaa kysellä vaikkapa kirjastotädeiltä, kuinka tuo onnistuisi omassa kirjastossasi.

Tuossa muuten on ideaa. 
Kunhan kulkeudun riittävän lähelle kirjastoa niin kokeilen.

Ja paitsi lataus, niin koetan kysellä miten siitä saa tehtyä asennusmedian.

Oikeasti en edes tiedä miten se windowsilla onnistuisi usb:lle, CD-levyjä olen joskus poltellut.
(Kai ne kirjastojen vehkeet ovat useimmiten windows-koneita?).

Ei onnistu kirjastossa, vaan joudut lainaamaan CD:n kotiin, käynnistämään live-linuxin ja sen avulla tekemään usb-tikun. Tämä on nyt lyhyt versio keskustelusta joka vahingossa eksyi väärään ketjuun. Jos admin lähtee siirtämään viestejä, niin tälle kirjaston CD-keskustelulle voisi avata ihan oman ketjun, sehän ei liity salasanan kyselyyn mitenkään.

Edit: Nyt kun olet jo asentanut Ubuntun, sinun ei enää tarvitse lainata kirjaston CD:tä sitä varten että voit tehdä uudemman Ubuntun asennustikun, koska sen voit nyt tehdä sen Ubuntun avulla joka sinulla jo on asennettuna (tai voit päivittää sen uudemmaksi versioksi ilman asennusta). Jos Ubuntun mukana tuleva USB Creator (Dashin kautta löytyy nimellä Käynnistyslevyn luonti) on vielä buginen, niin voit asentaa pakettivarastosta mkusb tai unetbootin-työkalun ja tehdä tikun jommallakummalla.

ja jos sitä usb-tikkua ei löydy niin voit päivittää sen ihan ohjelmistopäivitysten kautta https://wiki.ubuntu-fi.org/Paivittaminen

U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB