Kirjoittaja Aihe: pdf to svg  (Luettu 2042 kertaa)

jeisson

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 131
    • Profiili
pdf to svg
« : 24.05.17 - klo:09.50 »
Hei,

Yritän komentorivin kautta kääntää pdf tiedostoja svg tiedostoiksi.
Jos käytän komentoa convert *.pdf nimi.jpg , niin se toimii halutusti eli tekee kaikista pdf tiedostoista nimi-01.jpg jne kuvia
Mutta jos samalla periaatteella teen svg tiedostoja niin se luo vain yksi ja svg tiedosto on myös rasteritiedosto vaikka pitäisi olla vektori. Olen asentanut myös
pdf2svg ja rsvg-convert mutta en onnistua niillä tekemään ensimmäistäkään tiedostoa. Tyypilliset herjaukset
Koodia: [Valitse]
rsvg_handle_set_size_callback: assertion 'handle != NULL' failed
Muistialueen ylitys (luotiin core-tiedosto)

Koodia: [Valitse]
rsvg_handle_set_size_callback: assertion 'handle != NULL' failed
Muistialueen ylitys (luotiin core-tiedosto)

Olisko ohjetta miten saan koko kansion käännettyä tai toista helppokäyttöistä ohjelmaa tiedossa?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: pdf to svg
« Vastaus #1 : 24.05.17 - klo:12.35 »
Yritän komentorivin kautta kääntää pdf tiedostoja svg tiedostoiksi.
Jos käytän komentoa convert *.pdf nimi.jpg , niin se toimii halutusti eli tekee kaikista pdf tiedostoista nimi-01.jpg jne kuvia
Mutta jos samalla periaatteella teen svg tiedostoja niin se luo vain yksi ja svg tiedosto on myös rasteritiedosto vaikka pitäisi olla vektori.

ImageMagick muuntaa PDF:n rasterikuvaksi ennen muita operaatioita. En nyt osaa sanoa, miksi se tekee vain yhden tiedoston. Saattaa liittyä sivujen käsittelyyn. Wildcard-syötteen sijaan tuo olisi parempi skriptata niin, että jokainen tiedosto käsitellään erikseen:

Koodia: [Valitse]
for file in *.pdf; do convert "$file" "$file.svg"; done

Olen asentanut myös
pdf2svg ja rsvg-convert mutta en onnistua niillä tekemään ensimmäistäkään tiedostoa.

pdf2svg toimii minulla ihan kivasti. Kokeile sitä yhdellä tiedostolla:

Koodia: [Valitse]
pdf2svg input.pdf output.svg
Mitä sanoo tuolloin? Jos ei toimi, ongelman selvittelyyn tarvittaisiin kyseinen tai vastaava PDF-tiedosto. Sellaisen voi laittaa viestin liitteeksi tänne.

jeisson

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 131
    • Profiili
Vs: pdf to svg
« Vastaus #2 : 31.05.17 - klo:10.12 »
yhden tiedoston kääntäminen toimii. Koko kansion ei.
Tilasin haluamani tiedostot palveluna muualta. Oli helpointa ja nopeinta niin, joten en jaksa enää vaivata päätäni tällä, tällä hetkellä. Olisi kiva kyllä pystyä itse tekemään tämän ettei tarvitse ostaa toisilta.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: pdf to svg
« Vastaus #3 : 31.05.17 - klo:13.40 »
yhden tiedoston kääntäminen toimii. Koko kansion ei.

Muunna kaikkien PDF-tiedostojen kaikki sivut nykyisessä hakemistossa:

Koodia: [Valitse]
for file in *.pdf; do pdf2svg "$file" "${file%.pdf}-sivu%d.svg" all; done
Muunna kaikkien PDF-tiedostojen kaikki sivut rekursiivisesti nykyisessä hakemistossa ja kaikissa alihakemistoissa:

Koodia: [Valitse]
find . -iname "*.pdf" -exec sh -c 'pdf2svg "$0" "${0%.pdf}-sivu%d.svg" all' {} \;