Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 17.04 Thunderbird ei tuo näkyviin Googlen kalenteria  (Luettu 4950 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Asensin Lightning laajennuksen Thunderbirdiin, mutta Lenovossa, jossa on Ubuntu Gnome 17.04 Googlen kalenteri ei tule näkyviin, ei edes omani. Pöytäkoneessani Acerissa (Ubuntu 16.04) minulla näkyy niin omani kuin vaimonikin kalenteri, koska olemme jakaneet ne Googlessa toisillemme.
Evolution näytti molemmat kalenterit, kun asensin siihen myös vaimoni sähköpostiosoitteen, mutta silloin tuli myös hänen postinsa minun koneelleni, joten poistin tilin ja samalla katosi hänen kalenterinsakin. Mielestäni sähköpostini sekoili Evolutionissa, joten asensin Thunderbirdin, joka on minulle kaikista tutuin sähköpostiohjelma.

Missäköhän mahtaa olla vika? Muuten Ubuntu Gnome pelaa hyvin ja on mukava käyttää. Tosin olisi kiva saada työpöydät näkymään kun vie hiiren tai ohjelman kulmaan ilman, että painaa activityä. Ymmärtääkseni sen pitäisi olla mahdollista.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Asensin Lightning laajennuksen Thunderbirdiin, mutta Lenovossa, jossa on Ubuntu Gnome 17.04 Googlen kalenteri ei tule näkyviin, ei edes omani. Pöytäkoneessani Acerissa (Ubuntu 16.04) minulla näkyy niin omani kuin vaimonikin kalenteri, koska olemme jakaneet ne Googlessa toisillemme.
Evolution näytti molemmat kalenterit, kun asensin siihen myös vaimoni sähköpostiosoitteen, mutta silloin tuli myös hänen postinsa minun koneelleni, joten poistin tilin ja samalla katosi hänen kalenterinsakin. Mielestäni sähköpostini sekoili Evolutionissa, joten asensin Thunderbirdin, joka on minulle kaikista tutuin sähköpostiohjelma.

Lightning-laajennus on kuitenkin käytössä ja olet lisännyt sen kautta Googlen kalenterin? Itse en kylläkään ole käyttänyt Googlen kalenteria, mutta Nextcloud tuntuu toimivan.

Missäköhän mahtaa olla vika? Muuten Ubuntu Gnome pelaa hyvin ja on mukava käyttää. Tosin olisi kiva saada työpöydät näkymään kun vie hiiren tai ohjelman kulmaan ilman, että painaa activityä. Ymmärtääkseni sen pitäisi olla mahdollista.

Mielestäni oletuksena se toimii niin, että hiiri viedään aivan vasempaan yläkulmaan ellei sitten Ubuntu Gnomessa ole jotain omaa säätöä. Käytän itse Gnome Shelliä lähinnä Arch Linuxissa ja Fedorassa. Olisiko käytössä joku laajennos, joka muuttaisi tuota? Näyttää siltä, että siihen käyttöön on ainakin kirjoitettu useampiakin laajennoksia. Niitä voi säädellä gnome-tweak-tool-ohjelmalla, joka löytyy asennuksen jälkeen nimellä Lisäasetukset tai tältä sivustolta, jos vain selainlaajennos (tai -liitännäinen) on toiminnassa.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Mikä versio Thunderbirdistä on käytössä?

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Versio on 45.8. En löydä asetuksista,miten lisäisin Googlen kalenterin siihen. Olenkohan asentanut Lightningin väärin. Kyllä minulla kalenteri näkyy, mutta siinä ei Googlen kalenteria.

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Oletko kokeillut tuota ohjetta:
https://support.mozilla.org/fi/kb/lightning-ja-google-kalenteri

Senverran aikaa kun otin käyttöön ettei minkäänlaista muistikuvaa millaiset askelmerkit tarvittiin.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Kiitos neuvoista. Linkin ohjeet eivät auta. Google kalenterini asetuksista ei löydy XML-linkkia. Sen sijaan HTML ja ICAL löytyy, mutta niitä ohjeen muka enää.an ei pitäisi käyttää. Englanninkielisillä  Mozillan keskustelusivuilla on paljon postia siitä, että Goooglen kalenteri ei synkronoidu Thunderbirdin kanssa. Ratkaisua asiaan en kuitenkaan ole löytänyt. Pitäisiköhän vielä kokeilla evolutionia, vai löytyisikö ubuntulle erillistä Googlen kalenteriohjelmaa?

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Pidähän ajan tasalla miten käy.
Jos meinaan alkaa minunkin Thuderbirdit kiukutella!

Aikaisemmin oli Radicale kalenteriserverinä, mutta jonkun päivityksen jälkeen Thunderbird kieltäytyi yhteistyöstä.
Arvelin syyksi omatekoista sertifikaattia, mutta ei riittänyt aika (tai mielenkiinto) kaivella enempää.

Piti katsoa 'joskus', mutta lopulta pysäytin koko radicalen. Ja tyydyin tuohon googleen.


fpsg6

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Provider for Google Calendar lisäosa Thunderbirdiin ja alkaa google kalenteri synkkautua.

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Provider for Google Calendar lisäosa Thunderbirdiin ja alkaa google kalenteri synkkautua.

Joka näköjään saatavilla pakettivarastoista, (kokeilin raspbianilla, joten uskon että muillekin Debian -sukuisille)

Koodia: [Valitse]
root@raspberrypi:~# apt-cache search google | grep provide
calendar-google-provider - Google Calendar support for lightning
cloudprint-service - provide a service for sharing printers on Google Cloud Print
...

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Minulla on asennettuna Google kalenterin tarjoaja (Google calendat provider) sekä Lightning. En saa niitä synkattua googlekalenteriiin, koska en löydä XML-linkkia. Ainoastaan HTML ja ICAL löytyy. Ubuntu 16.04 läppärissä synkkaus toimii. Thunderbirdin versio on sama.