Kirjoittaja Aihe: Thunderbird tuhoaa viestejä ja jumittaa kansioita  (Luettu 2060 kertaa)

Seppo Jyrkinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 275
    • Profiili
Parin kuukauden aikana olen havahtunut siihen, että Thunderbird tuhoaa viestejä. Se jumittaa kansion siten, että siihen ei voi lisätä uusia posteja ja vanhat postit eivät näy. Tämä on tapahtunut kahden, kolmen eri kansion kohdalla.

Tähän saattaa vaikuttaa se, että olen siirtänyt sähköposteja koneelta toiselle ja ongelmat esiintyvät siinä koneessa, jonne postit olen siirtänyt.

Ongelma muistuttaa Pirjo Hakin ongelmaa, joskin ilmenee eri tavalla.
« Viimeksi muokattu: 23.04.17 - klo:15.25 kirjoittanut Seppo Jyrkinen »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16246
    • Profiili
Vs: Thunderbird tuhoaa viestejä ja jumittaa kansioita
« Vastaus #1 : 23.04.17 - klo:18.22 »
Parin kuukauden aikana olen havahtunut siihen, että Thunderbird tuhoaa viestejä. Se jumittaa kansion siten, että siihen ei voi lisätä uusia posteja ja vanhat postit eivät näy. Tämä on tapahtunut kahden, kolmen eri kansion kohdalla.

Tähän saattaa vaikuttaa se, että olen siirtänyt sähköposteja koneelta toiselle ja ongelmat esiintyvät siinä koneessa, jonne postit olen siirtänyt.

Miten tarkalleen olet siirtänyt viestit koneelta toiselle? ImportExportToolsilla vai siirtämällä koko profiilin?

Seppo Jyrkinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 275
    • Profiili
Vs: Thunderbird tuhoaa viestejä ja jumittaa kansioita
« Vastaus #2 : 23.04.17 - klo:18.28 »
Kerään varastoitavat sähköpostit samaan kansioon, sitten siirrän msf päätteisen ja samannimisen mutta päätteettömän kansion varastokoneelle, jossa puolestaan jaottelen postit omiin kansioihinsa.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16246
    • Profiili
Vs: Thunderbird tuhoaa viestejä ja jumittaa kansioita
« Vastaus #3 : 23.04.17 - klo:19.57 »
Kerään varastoitavat sähköpostit samaan kansioon, sitten siirrän msf päätteisen ja samannimisen mutta päätteettömän kansion varastokoneelle, jossa puolestaan jaottelen postit omiin kansioihinsa.

Jos tiedostojen omistajuus ja muut oikeudet ovat kunnossa, kyseessä on todennäköisesti profiilin sisäinen konfiguraatio-ongelma. Tuossahan et nyt päivitä Thunderbirdin sisäisiä tietorakenteita mitenkään. Ohjelmaa ei tietääkseni ole rakennettu niin, että se hyväksyisi mitkä tahansa Mail-hakemistoon ilmaantuvat mbox-tiedostot ja ottaisi ne oikein käyttöön.

Suosittelen kokeilemaan ImportExportTools-laajennosta. Ohjeita: http://kb.mozillazine.org/Importing_folders

Seppo Jyrkinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 275
    • Profiili
Vs: Thunderbird tuhoaa viestejä ja jumittaa kansioita
« Vastaus #4 : 23.04.17 - klo:20.12 »
Minä teen postilaatikot normaalisti Thunderbirdin kautta, ja siirrän niihin sähköposteja Nautiluksen avulla. Onko tämä ongelma?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16246
    • Profiili
Vs: Thunderbird tuhoaa viestejä ja jumittaa kansioita
« Vastaus #5 : 23.04.17 - klo:20.18 »
Minä teen postilaatikot normaalisti Thunderbirdin kautta, ja siirrän niihin sähköposteja Nautiluksen avulla. Onko tämä ongelma?

Saattaa olla ongelma. En ainakaan äkkiseltään löytänyt ohjeita tuollaiseen manuaaliseen siirtoon, vaan kaikkialla neuvotaan käyttämään ImportExportToolsia tai siirtämään koko profiili sellaisenaan viesteineen ja asetuksineen, mikä ei tuossa sinun käyttötapauksessasi käy.

Seppo Jyrkinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 275
    • Profiili
Vs: Thunderbird tuhoaa viestejä ja jumittaa kansioita
« Vastaus #6 : 23.04.17 - klo:20.25 »
Kiitoksia ohjeista. Pitää paneutua asiaan.