Kirjoittaja Aihe: Hidas päivitysten tarkastaminen  (Luettu 1542 kertaa)

JiiiHooo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 182
    • Profiili
Hidas päivitysten tarkastaminen
« : 10.04.17 - klo:10.32 »
Hei!

Onko kellään muulla ollut ongelmia päivitysten lataamisen kanssa? Minulla on nyt jonkun aikaa kestänyt pelkkien päivitysten tarkastaminen sudo apt-get update -komennolla tuhottoman kauan akaa, sama tietysti päivitysohjelman kanssa. Lubuntu 16.10 kyseessä.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Hidas päivitysten tarkastaminen
« Vastaus #1 : 10.04.17 - klo:11.36 »
Onko kellään muulla ollut ongelmia päivitysten lataamisen kanssa? Minulla on nyt jonkun aikaa kestänyt pelkkien päivitysten tarkastaminen sudo apt-get update -komennolla tuhottoman kauan akaa, sama tietysti päivitysohjelman kanssa. Lubuntu 16.10 kyseessä.

Pysähtyykö se johonkin tiettyyn lähteeseen, vai ovatko kaikki hitaita? Mikä peilipalvelin on käytössä? (Selviää vaikka siitä apt-get updaten listauksesta.)

Suomen palvelin on toiminut normaalisti minulla.

JiiiHooo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 182
    • Profiili
Vs: Hidas päivitysten tarkastaminen
« Vastaus #2 : 10.04.17 - klo:14.03 »
Suomen palvelimet käytössä, koitin niitä vaihtaakkin. Kokeilin jakaa kännykän nettiä, sillä toimi normaalisti. Eli vika on mokkulassa. Mokkula tosin toimii muuten normaalisti, mutta jostain syystä ubuntun pakettienhallinta sitä käytettäessä takkuaa  ::) varmaan joku palomuuriprobleema tjsp...

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Hidas päivitysten tarkastaminen
« Vastaus #3 : 10.04.17 - klo:15.18 »
Suomen palvelimet käytössä, koitin niitä vaihtaakkin. Kokeilin jakaa kännykän nettiä, sillä toimi normaalisti. Eli vika on mokkulassa. Mokkula tosin toimii muuten normaalisti, mutta jostain syystä ubuntun pakettienhallinta sitä käytettäessä takkuaa  ::) varmaan joku palomuuriprobleema tjsp...

Kokeile asettaa yhteysasetuksissa DNS-palvelimen osoitteeksi 8.8.8.8 (Googlen avoin nimipalvelu):