Kirjoittaja Aihe: Android-Firefoxin pitkä muisti (sessio)  (Luettu 2571 kertaa)

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Android-Firefoxin pitkä muisti (sessio)
« : 05.04.17 - klo:20.03 »
Yritin saada tabletin Firefoxin unohtamaan edellisen session, ja uudelleen käynnistettäessä aloittamaan määritellystä aloitussivusta. En onnistunut, paitsi määrittämällä historysivujen määrän nollaksi, ja se nyt ei ole kivaa, kun ei peruuttaa voi mitenkään. Olen etsinyt about:config sessionstore-hakusanalla, mutta sieltä ei löytynyt mitään sopivaa kohtaa. On se aika hullua, että viimeinen sivu avautuu, aina kun selaimen avaa, ja peruutusnäppäimellä pääsee siitäkin taakspäin. Olen laittanut asetuksiin selaimen hävittämään kaiken suljettaessa, mutta ei apua sieltä. Tämä koskee vain siis tuossa sukulaisen Android-tabletin Firefoxia. Ubuntussa en moiseen järjettömyyteen ole törmännyt.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Android-Firefoxin pitkä muisti (sessio)
« Vastaus #1 : 06.04.17 - klo:12.32 »
ärsyttävä ominaisuus androidissa, pitäs aina selata ihan alkuun ettei edellinen istunto palautuisi, itse ratkoin ton sulkemalla välilehdet joita käytin selailun aikana niin aukeaa oikein, ehkä joku close all tabs asetus vois auttaa jos sellanen löytyy, androidhan jättää nuo ohjelmat taustalle pyöriin
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: Android-Firefoxin pitkä muisti (sessio)
« Vastaus #2 : 06.04.17 - klo:15.25 »
ärsyttävä ominaisuus androidissa, pitäs aina selata ihan alkuun ettei edellinen istunto palautuisi, itse ratkoin ton sulkemalla välilehdet joita käytin selailun aikana niin aukeaa oikein, ehkä joku close all tabs asetus vois auttaa jos sellanen löytyy, androidhan jättää nuo ohjelmat taustalle pyöriin

Tuo nyt on suoranainen yksityisyys- ja tietoturvaongelmakin, eli jos nyt suoraan sanoo, niin kuin asia on, taas yksi jenkkikeino käydä ihmisten yksityisyyden kimppuun. Firefoxissa on kyllä ihan Lopeta-toiminto, jolla selain sulkeutuu, ja kyllä tuo istunnon palautus toimii myöskin uudelleen käynnistyksen yli.

Päivänselvää on, että tuo on tehty täysin tahallisesti selaimeen, ja yksi hyvä syy lisää pitäytyä itse irti moisesta käyttiksestä!

rs

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 120
    • Profiili
Vs: Android-Firefoxin pitkä muisti (sessio)
« Vastaus #3 : 07.04.17 - klo:01.40 »
eikös tuon saa pois asetukset -> lisäasetukset -> palauta välilehdet -> älä palauta sulkemisen jälkeen