Kirjoittaja Aihe: Salasanan kysely pois käynistyksen alussa  (Luettu 10116 kertaa)

Madde1992

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Salasanan kysely pois käynistyksen alussa
« : 12.03.17 - klo:17.28 »
Eli mun olis välttämättä pakko saada ubuntusta salasanan kysely pois käynnistyksen alussa onnituuko tämä mitenkään jos onnistuu niin miten?

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Salasanan kysely pois käynistyksen alussa
« Vastaus #1 : 12.03.17 - klo:17.49 »
En tiedä. löytyykö vastaavaa ohjelmaa Ubuntusta, mutta Lupuntulla kyseisen ominaisuuden voi kytkeä päälle Käyttäjien asetukset toiminnalla (Valikossa lukee Käyttäjät ja ryhmät).

Edit - Ohjelman nimi Lubuntussa on users-admin.
« Viimeksi muokattu: 12.03.17 - klo:17.54 kirjoittanut kamara »

Madde1992

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: Salasanan kysely pois käynistyksen alussa
« Vastaus #2 : 12.03.17 - klo:18.36 »
Eipä käyny eikö oo mitään komentoo millä saa salasanan kyselyt vittuun?

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Salasanan kysely pois käynistyksen alussa
« Vastaus #3 : 12.03.17 - klo:18.46 »
Ubuntussa menee seuraavasti...

Asetukset (Se jakoavaimen näköinen ikoni) ->Käyttäjätilit->Avaa lukitus->Automaattinen kirjautuminen

Madde1992

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: Salasanan kysely pois käynistyksen alussa
« Vastaus #4 : 12.03.17 - klo:19.04 »
niin minulla on tässä ollutkin mutta silti kysyy käynistyksen alussa salasanaa mietin olisko mitään komentoa jolla sais salasanan kyselyt pois.

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Salasanan kysely pois käynistyksen alussa
« Vastaus #5 : 12.03.17 - klo:19.11 »
Onkohan näyttää kuva sieltä. Itselläni kyseinen komento toimi virtuaalikoneessa...

Madde1992

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: Salasanan kysely pois käynistyksen alussa
« Vastaus #6 : 12.03.17 - klo:19.12 »
no laitatko sähköpostisi niin laitan.

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Salasanan kysely pois käynistyksen alussa
« Vastaus #7 : 12.03.17 - klo:19.37 »
No näyttääkö se tältä:

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Salasanan kysely pois käynistyksen alussa
« Vastaus #8 : 12.03.17 - klo:19.38 »
Vai tältä?

(Liitteet näkyy, kun olet kirjautuneena käyttäjänä).

Madde1992

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: Salasanan kysely pois käynistyksen alussa
« Vastaus #9 : 12.03.17 - klo:20.12 »
Mulla on toi lukko niinku kiinni ja automaattinen kirjautuminen päällä ja sitten mulla on yks ylimääränen käyttäjätili joka pitäs saaha pois. Nyt tuli sitten myös sellanen vika että en pääse tunnistautumaan käyttäjätililleni en kumpaankaan niistä ja salasana on kyl oikeen......

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Salasanan kysely pois käynistyksen alussa
« Vastaus #10 : 12.03.17 - klo:20.19 »
Jos minulla olisi samalla tavalla, niin ottaisin tiedot talteen LiveLevyn avulla usb-levyyn, ja sen jälkeen asentaisin järjestelmän uudestaan.

Jotain ongelmaa koneessasi on, jossa en pysty auttamaan.

Madde1992

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: Salasanan kysely pois käynistyksen alussa
« Vastaus #11 : 12.03.17 - klo:20.20 »
Ei missään tapauksessa olen tehnyt ison työn että olen saanut tähän teamspeakin ja etäyhteydet sun muut asennettua olen 5pv värkännyt.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Salasanan kysely pois käynistyksen alussa
« Vastaus #12 : 12.03.17 - klo:20.58 »
Mistäköhän salasanan kyselystä on kyse? Jos se on avainnippu, niin siitä pitäisi olla vanhoja keskusteluja täällä foorumilla. Yritän kaivella noita vähän myöhemmin kun olen paremmalla laitteella verkossa ellet itse ole löytänyt siihen mennessä.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Salasanan kysely pois käynistyksen alussa
« Vastaus #13 : 12.03.17 - klo:21.08 »
Mulla on toi lukko niinku kiinni ja automaattinen kirjautuminen päällä ja sitten mulla on yks ylimääränen käyttäjätili joka pitäs saaha pois. Nyt tuli sitten myös sellanen vika että en pääse tunnistautumaan käyttäjätililleni en kumpaankaan niistä ja salasana on kyl oikeen......
Nvidian ajurin asentaminen on aiheuttanut ongelmia sisäänkirjautumisessa. Ongelma voi olla myös ihan triviaali. Caps Lock päällä ym. LUbuntulla minulla htpc:ssä toimii automaattinen kirjautuminen hyvin. Sen voi asettaa suoraan myös lightdm.conf tiedostoon. Aina voit kirjautua merkkitilassa Ctrl-Alt-F2. Metapaketin puuttuminen ubuntu-desktop voi aiheuttaa ongelmia. Tälläisiä juttuja tuli minulle mieleen mitä itse tekisin. Jos kirjaudut merkkitilassa startx käynnistää X:n  (vaatii työpöydän määrittelyn .xinitrc tiedostossa). Tässä on jo niin monta ongelmaa, että en tiedä mihin vastaisin kunnolla. dpkg-reconfigure lightdm voi kokeilla myös jos kirjautumisessa ongelmaa.

Madde1992

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: Salasanan kysely pois käynistyksen alussa
« Vastaus #14 : 12.03.17 - klo:21.12 »
Mistäköhän salasanan kyselystä on kyse? Jos se on avainnippu, niin siitä pitäisi olla vanhoja keskusteluja täällä foorumilla. Yritän kaivella noita vähän myöhemmin kun olen paremmalla laitteella verkossa ellet itse ole löytänyt siihen mennessä.


Siis en pääse kirjautumaan pääkäyttäjääni jostakin syystä vaikka laittelen oikean salasanan ja se kakkoskäyttäjä pitäis sitten tuon lisäksi saada sieltä pois, en ymmärrä miksi en voi päästä kirjautumaan pääkäyttäjään.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Salasanan kysely pois käynistyksen alussa
« Vastaus #15 : 12.03.17 - klo:21.24 »

Siis en pääse kirjautumaan pääkäyttäjääni jostakin syystä vaikka laittelen oikean salasanan ja se kakkoskäyttäjä pitäis sitten tuon lisäksi saada sieltä pois, en ymmärrä miksi en voi päästä kirjautumaan pääkäyttäjään.
Oletko kokeillut kirjautua merkkitilassa Ctrl-Alt-F2? Ubuntussa ei ole varsinaista pääkäyttäjää eli roottia. Voit kokeilla kirjautumista myös ssh:lla jos se on asennettu.

Madde1992

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: Salasanan kysely pois käynistyksen alussa
« Vastaus #16 : 12.03.17 - klo:21.26 »
Mulla on xrdb asennettuna ja koko vitun homma jäi siitä kiinni että sais alusta salasanan kyselyn pois että se kirjautuis automaattisesti niin vois sitte xrdb:tä käyttää kun se on mulle se paras. nyt en voi kirjautua pääkäyttäjään kun järjestelmä on auennut.

Madde1992

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: Salasanan kysely pois käynistyksen alussa
« Vastaus #17 : 12.03.17 - klo:21.36 »
tässä kuvaamani video ongelmasta se on vähän epäselvä mutta kyl siit selvän saa.

https://www.youtube.com/watch?v=OcU4yjzK4_s&feature=youtu.be

Madde1992

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: Salasanan kysely pois käynistyksen alussa
« Vastaus #18 : 12.03.17 - klo:21.56 »
Tämän ajattelin tehdä mut eipä voi ku ei pysty oikeallakaan salasanalla kirjautuun pääkäyttäjään kyl tää jo kieltämättä perunatuttaa aikalailla kun siitä enää olis koko homma kiinni ja tästä jutusta joka täs videolla on:https://www.youtube.com/watch?v=2nJebclpQWc

Mutku mitää en saa tehtyy ennenku pääsen kirjautuun pääkäyttäjään en tiedä sit että millä saliksella pääsee ku ei oikeekaan kelpaa.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Salasanan kysely pois käynistyksen alussa
« Vastaus #19 : 12.03.17 - klo:22.04 »
teamspeakserveri (tai jotain sinne päin, vaikea saada selvää videosta) nimistä käyttäjää kysytään, joten olet sellaisen silloin varmaankin jossain vaiheessa (asennuksessa?) luonut. Salasanan vaihtokin on mahdollista. Pystyt varmaankin kuitenkin tuolle käyttäjälle kirjautumaan tunnuksella ja salasanalla, vai?
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.