Kirjoittaja Aihe: HD-videot...  (Luettu 3098 kertaa)

eskomorko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
HD-videot...
« : 08.09.06 - klo:16.05 »
Ongelmana on ettei Kubuntu toista HD-muodossa olevaa videota. Olen yrittänyt sekä mpeg2 ja h.264 pakattuja videoita 720p ja 1080p resoluutioilla. Osa videoista pyörii todella hitaasti ja osa ei toistu ollenkaan. Esim Applen sivuilla olevien HD-trailerien katselu ei onnistu.

Käytössä Kubuntu Dapper. Olen asentanut w32 codecit. Kaffeinen, Xine, Kmplayer ja VLC videon katselu ohjelmat testattuna.

Kone: Amd64 3500+ Nvidia 6600 256Mb (ajurit myös asennettu) ja 2Gb muistia. Windows puolella videot toistuu näppärästi saman tasoisella koneella, joten ei pitäisi olla tehoista kiinni.


eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: HD-videot...
« Vastaus #1 : 08.09.06 - klo:17.38 »
Mitä ohjelmaa käytät videoiden katseluun?
alias vililikku

eskomorko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Re: HD-videot...
« Vastaus #2 : 08.09.06 - klo:18.04 »
Kaffeineä yleensä, mutta ongelma on sama kaikilla yllä luetelluilla ohjelmilla.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: HD-videot...
« Vastaus #3 : 08.09.06 - klo:18.05 »
Kokeiles vielä mplayeria.
alias vililikku

eskomorko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Re: HD-videot...
« Vastaus #4 : 08.09.06 - klo:22.09 »
Mplayer ei suostu toistamaan hd-pätkiä ollenkaan. Kokeilut Kmplayerillä jatkui ja yksi video suostuikin hetken näkymään oikein. Kuitenkin noin 10 sekunnin kuluttua koko ohjelma kaatuu.

Ehkäpä joku koodaa linuxille toimivan kooderin, kunhan hd-materiaali vähän yleistyy.

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: HD-videot...
« Vastaus #5 : 09.09.06 - klo:00.52 »
Minulla VLC on ollut ainoa softa jolla olen onnistunut katsomaan HD-leffoja. Tosin vain yhden HD-leffan olen koneella katsonut, Elephants Dreamin.

VLC toisti sen ilmeisesti siksi, koska se ei käytä gstreameriin/xineen integroituja kodeekkeja.

http://orange.blender.org/

Sahtor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 155
    • Profiili
Re: HD-videot...
« Vastaus #6 : 09.09.06 - klo:09.03 »
Olin jo ehdottamassa gstreamer0.10-plugins-ugly... pakettien asentamista.

Lainaus
https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats
Kubuntu
This step is not needed for Kubuntu users as libxine-extracodecs includes all of these formats.

VLC on tosiaan varma vaihtoehto ja oma suosikki-player



moonstone

  • Vieras
Re: HD-videot...
« Vastaus #7 : 09.09.06 - klo:11.42 »
Yritin katsoa tuota elephants dream leffaa vlc, mplayer ja totem-gstreamerilla, mutta ei näy.

xxxx@sabotage:~/www-lataukset$ vlc file://home/xxxx/www-lataukset/Elephants_Dream_HD.avi
VLC media player 0.8.4 Janus
[00000270] main input error: no suitable access module for `file://home/xxxx/www-lataukset/Elephants_Dream_HD.avi'
[00000261] main playlist: nothing to play
[00000261] main playlist: stopping playback