Kirjoittaja Aihe: Android puhelin ja Ubuntu 16.04  (Luettu 10121 kertaa)

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Vs: Android puhelin ja Ubuntu 16.04
« Vastaus #20 : 19.01.17 - klo:15.44 »
Minulla usb-yhteys toimii hyvin, kun sain nm käyttäjältä tiedon, että puhelimen näyttö pitää pitää auki. Laitoin niin, että näyttö sammuu vasta 30 minuutin päästä. Sen jälkeen ei ollut ongelmia.

En oikein usko että se minulla on siitä kiinni kun jo yhteyden luominenkin on niin vaikeaa. Windowsilla sellaista ongelmaa ei ole, yhteys syntyy heti ja on vakaa. Vain Ubuntun kanssa ei toimi. Mutta eipä tuolla nyt ole väliä, kun WLAN toimii.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Vs: Android puhelin ja Ubuntu 16.04
« Vastaus #21 : 19.01.17 - klo:18.51 »
Olin jo päättänyt etten edes kokeile KDE Connectia koska en tarvitse sen lisäominaisuuksia, mutta kun Pontus12 otti puheeksi varmuuskopioinnin, ajattelin että onko sinä semmoinenkin ja päätin kokeilla. No eihän siinä ole koko puhelimen varmuuskopiointia, mutta nyt kun vihdoin otin sen asentaakseni, niin tajusin mikä ongelma Pontus12:lla on laitteiden yhdistämisessä. Tai ainakin luulen että kyse on samasta asista jota itse ihmettelin hetken aikaa, mutta vatsaus löytyi KDE COnnect Wikistä helposti: https://community.kde.org/KDEConnect#I_have_two_devices_running_KDE_Connnect_on_the_same_network.2C_but_they_can.27t_see_each_other

Eli jos palomuuri on käytössä, avaa tarvittavat portit. Sen kun tein, laitteet löysivät heti toisensa.

Mutta kun ei ole sitä koko puhelimen varmuuskopiointia, niin taidan nyt kuitenkin tyytyä SSHelperiin. Katsotaan nyt.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Android puhelin ja Ubuntu 16.04
« Vastaus #22 : 19.01.17 - klo:19.13 »
nyt kun vihdoin otin sen asentaakseni, niin tajusin mikä ongelma Pontus12:lla on laitteiden yhdistämisessä. Tai ainakin luulen että kyse on samasta asista jota itse ihmettelin hetken aikaa, mutta vatsaus löytyi KDE COnnect Wikistä helposti: https://community.kde.org/KDEConnect#I_have_two_devices_running_KDE_Connnect_on_the_same_network.2C_but_they_can.27t_see_each_other

Eli jos palomuuri on käytössä, avaa tarvittavat portit. Sen kun tein, laitteet löysivät heti toisensa.

Pontuksen laitteet löytävät toisensa mutta paritus epäonnistuu jollain tavalla.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Vs: Android puhelin ja Ubuntu 16.04
« Vastaus #23 : 19.01.17 - klo:19.19 »
Minulla onnistui vain Ubuntun puolelta; puhelimesta yrittäessä ei mitään tapahtunut.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Android puhelin ja Ubuntu 16.04
« Vastaus #24 : 19.01.17 - klo:19.41 »
Minulla onnistui vain Ubuntun puolelta; puhelimesta yrittäessä ei mitään tapahtunut.

Joo sama mulla 14.04:ssä.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Android puhelin ja Ubuntu 16.04
« Vastaus #25 : 19.01.17 - klo:23.30 »
Varmuuskopiointikeskustelulle tehty uusi aihe. Ihan kaikkea siihen liittyvää keskustelua ei voinut siirtää, mutta aika hyvän kompromissin sain tehtyä.
Tuolla uusi aihe: https://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=51726.0
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Android puhelin ja Ubuntu 16.04
« Vastaus #26 : 21.01.17 - klo:12.27 »
Tämä kysely on nyt väärässä otsikkoaiheessa, mutta ehkä on loogisempaa jatkaa tässä. Järjestelmä ja home osio ovat samalla 500 gigan ssd-levyllä. Jos tyhjennän 500 gigan ssd-levyn, riittääkö se?  Norton Ghost ilmeisesti pakkasi tiedostoja.

Jos asennan Tuxbootin usb-levylle ja sen jälkeen Clonezillan, niin käynnistyykö Clonezilla automaattisesti, vai pitääkö se jotenkin yhdistää Tuxbootiin, jotta homma toimisi? Voiko Clonezilla tehdä vanhan levykuvan päälle uuden, vain pitääkö vanha aina poistaa ennen kuin tekee uuden levykuva?

Home osiosta käsittääkseni tekee sekä Luckybackup että järjestelmäasetuksissa oleva backup varmuuskopion. Jos siis haluan palauttaa järjestelmäni sellaisena kuin se nyt on, niin riittääkö järjestelmäosion levykuva? Siinä on tilaa muistaakseni 18 gigaa, jolloin backup mahtuisi usb-tikulle.


nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Android puhelin ja Ubuntu 16.04
« Vastaus #27 : 21.01.17 - klo:13.03 »
Tämä kysely on nyt väärässä otsikkoaiheessa, mutta ehkä on loogisempaa jatkaa tässä.

Laita nuo kloonauskysymykset mieluummin Tomin luomaan aiheeseen: https://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=51726.0
Ei liity ollenkaan Android-puhelimiin.