Kirjoittaja Aihe: Skype mikrofoni ongelma (Ratkaisu )  (Luettu 2416 kertaa)

PERTTIK60

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 105
    • Profiili
Skype mikrofoni ongelma (Ratkaisu )
« : 26.12.16 - klo:18.28 »
Olen tässä selailut noita skype kysymyksiä mutta en ole löytänyt ihan vastaavanlaista ongelmaa kuin itsellä nyt. Eli minulla on Ubuntu Mate 16.04 ja Skype 4.3 asennettuna. En ole sitä käyttänyt kun minulla ei ole ollut mikrofonia mutta nyt löysin kuuloke- mikrofoni setin jota käytin aikoinaan Windowsissa. Ongelma on vaan se, että Skype ei tunnista tätä settiä. Aikoinaan kun käytin tätä Windowsin puolella se toimi vähän omalaatuisesti silläkin. Eli kun minulle soitti joku, ääni tuli ulkoisten kaiuttimien kautta, minä taas puhuin kuuloke mikrofonin. Kuuloke setti on USB- liitännässä komento lsusb tunnistaa sen C-Media Electronics, Inc. Audio Adapter, setin valmistaja on muistaakseni Logitech. Nyt en voi testata Windowsissa kun minulla ei ole sitä asennettuna. Mikrofoni  (ja kuulokkeet )toimii kyllä kun testasin sitä Audacity ohjelmassa. Nytkin kun teen testi soiton Skypessä, hälytys ääni kuluu kaiuttimista . Skypen asetuksissa äänilaitteet on niin kohdassa Mikrofoni, Kaiuttimet Hälyttää  Pulseaudio Server (local ) ja muuta siinä ei voi valita. Mitenhän Sykpen saisi tunnistamaan tuon kuuloke- mikrofoni setin.
« Viimeksi muokattu: 27.12.16 - klo:11.39 kirjoittanut PERTTIK60 »

PERTTIK60

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 105
    • Profiili
Vs: Skype mikrofoni ongelma
« Vastaus #1 : 27.12.16 - klo:11.38 »
Aikani eilen illalla pähkäiltyäni löysin ratkaisun, jolla sain tuon mikrofonin toimimaan Skypessä. Eli Ubuntun ääniasetusten puolella vaihtoi äänen tallennuslaitteeksi Audio Adapter Analoginen mono. Mikrofoni toimi Skypessä ja kun vaihtoi Toisto asetuksissa Audio Adapter Analoginen stereo, ääni kuului kuulokeista.
Skypen testi soitto onnistui, täytyy vielä pyytää kaveria soittamaan. Hänellä on muuten Windows Skype mutta ei kai sillä ole merkitystä.