Isompi PGBK-kasetti on tekstille ja viivagrafiikalle. En ole varma, ohjaako ajuri sen käyttöä suoraan, vai onko logiikka tulostimen puolella. Todennäköisesti ajurissa, jolloin vika voi johtua puutteellisesta tuesta Gutenprintissä. Mutta kannattaisi tosiaan testata eri tulostustiloja ajurin valinnoilla.
Juu, juu... Nyt on uusittu molemmat mustat kasetit. Eikä pelitä vieläkään. Eli musteessa tai mustekasetissa vika ei siis ole. Vaan jotakin on pielessä ajuripuolella, näin mä tuumasin nyt. Tai...
Koitin jo vähän tutkia tuota järjestelmäasetuksien kautta tulostimen säätöjä, mutta en löytänyt mitään ratkaisua.
Mikä olisi se "oikeaoppinen" ratkaisu. Niin ja miten varmistan, että mikä ajuri minulla on käytössä.
Monitoimilaite pelitti aiemmin 14.04:n kanssa, mutta, kun päivitin 16.04:een jotakin meni ilmeisesti pieleen.
Mutta mutta... Kun koetan kopioida itse monitoimilaitteella, en siis tietokoneen kautta, niin ei sekään tulosta mustaa. Joten se taas viittaisi, että itse tulostimessa olisi jokin rautavika tai mekaaninen vika tms.
Onko jollakin ollut vastaavaa ja miten tästä sais nyt selkoa, mikä vaivaa??
Itse monitoimilaite on ehkä pari vuotta vanha ja toiminut aiemmin hyvin.
Nyt koitin vielä ottaa värillisen kopion ja muut värit paitsi musta pelittää ok.......