Kirjoittaja Aihe: Joidenkin pakettien Datatiedostoja ei voitu ladata [Ratkaistu]  (Luettu 2728 kertaa)

Pakinlinus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 183
    • Profiili
Nyt pompsahtaa seuraava ikkuna esille

"i  Päivitystiedot

Joidenkin pakettien datatiedostoja ei voitu ladata

Seuraavat pakettien asennus vaatii tiedostojen ylimääräistä lataamista, mutta tiedostoja ei voitu ladata tai käsitellä.

Ttf-mscorefonts-installer

Tämä on pysyvä ongelma, joka jätää käyttökelvottomia paketteja järjestelmään. Sinun tulee mahdollisesti korjata Internet-yhteytesi, ja sen jälkeen poistaa ja asentaa uudelleen paketit korjataksesi ongelman."

Onko tuo vakavaa, käsittääkseni kyse on ms. fonteista. No vanhoissa artikkeleissani on monia kirjoituksia aina win.3.1 ajoilta wiretellä, woord 6, ja monella uudemmalla formaatilla.
Yleensä olen pystynyt noita jollain lukemaan jos on tarvetta. Vai liittyykö uusien julkaisujen lukemiseen netissä. Miksi tuossa pitäisi int.yhteyteen kajota se tuntuu erikoiselta. Onko totta vai huijausta koko viesti.
« Viimeksi muokattu: 20.12.16 - klo:10.03 kirjoittanut Pakinlinus »

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Joidenkin pakettien Datatiedostoja ei voitu ladata
« Vastaus #1 : 06.12.16 - klo:10.06 »
Tässä säikeessä on käsitelty kyseistä ongelmaa...
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=51521.0

Itse en käytä MS:n fontteja, niin en osaa sanoa juuta enkä jaata.

kx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Joidenkin pakettien Datatiedostoja ei voitu ladata
« Vastaus #2 : 06.12.16 - klo:10.19 »
Nyt pompsahtaa seuraava ikkuna esille

"i  Päivitystiedot

Joidenkin pakettien datatiedostoja ei voitu ladata

Seuraavat pakettien asennus vaatii tiedostojen ylimääräistä lataamista, mutta tiedostoja ei voitu ladata tai käsitellä.

Ttf-mscorefonts-installer

Tämä on pysyvä ongelma, joka jätää käyttökelvottomia paketteja järjestelmään. Sinun tulee mahdollisesti korjata Internet-yhteytesi, ja sen jälkeen poistaa ja asentaa uudelleen paketit korjataksesi ongelman."

Onko tuo vakavaa, käsittääkseni kyse on ms. fonteista. No vanhoissa artikkeleissani on monia kirjoituksia aina win.3.1 ajoilta wiretellä, woord 6, ja monella uudemmalla formaatilla.
Yleensä olen pystynyt noita jollain lukemaan jos on tarvetta. Vai liittyykö uusien julkaisujen lukemiseen netissä. Miksi tuossa pitäisi int.yhteyteen kajota se tuntuu erikoiselta. Onko totta vai huijausta koko viesti.

Kannattaisiko ne vanhat kirjoitukset tallettaa Windows avulla johonkin uudempaan, esim doc- formaattiin ja tuhota vanhat formaatit, jos niillä on jotain käyttöä tulevaisuudessa tai jälkipolville? Ei niitä kukaan parinkymmenen vuoden päästä enää saa auki. Sellaista se kehitys on.
Internet-huomautus varmaan on "vakiona", kun kone ei löydä/saa ladattua haluamaansa pakettia määritellyltä palvelimelta. Joskus palvelin voi olla jumissa, jolloin sen vaihto pääpalvelimelle voi auttaa. Mutta tässä kyseisiä paketteja ei kai ole ollut edes tarjolla.
HP Pro Intel i5-3470 core 4  3,2,Hz RAM 8 Gb+Kingston 240Gt SSD+ nVidia Gt730+Ubuntu 22.04 lts + W10Pro64-bit ja Samsung ML-2165 sekä CanoScan Lide300

Pakinlinus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 183
    • Profiili
Vs: Joidenkin pakettien Datatiedostoja ei voitu ladata
« Vastaus #3 : 06.12.16 - klo:10.42 »
Kiitos kamara! Tuossa toisessa jutussa on samasta asiasta kyse.
Niin olen joitakin kymmeniä tekstejä windowsin aikana "uudentanut" ja tärkeimpiä myös Ubontulla mutta kysessä on useita satoja tiedostoja joiden uudelleen muokkaamiseen ei hermot eikä ikä riitä.
Siksi olenkin haukkunut Ms. alimpaan H...tiin. Hävytöntä ihmisten narutusta.
Pitäisi olla koneet eri vuosikymmeniltä käytössä mokomien pellejen takia. Olen tästä kirjottanut Billille itselleen ja haukkunut pataluhaksi aikoinaan. Nykyään kun masiinoissa on tilaa mahtuisi tuet noihin hyvin olemaan mutta se pohjaton ahneus...

kx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Joidenkin pakettien Datatiedostoja ei voitu ladata
« Vastaus #4 : 06.12.16 - klo:12.17 »
Itse olen opetellut luopumaan. Mitä sitä iänikuisia omia tekstejä ja kuviaan loputtomasti mukanaan raahaa. Vaikka ne arkkuun mahtuisivat, niin eiväthän ne edes CD:tä sinne mukaan laita. 8)
HP Pro Intel i5-3470 core 4  3,2,Hz RAM 8 Gb+Kingston 240Gt SSD+ nVidia Gt730+Ubuntu 22.04 lts + W10Pro64-bit ja Samsung ML-2165 sekä CanoScan Lide300

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Joidenkin pakettien Datatiedostoja ei voitu ladata
« Vastaus #5 : 06.12.16 - klo:17.05 »
Noita vanhoja tiedostoja joita ei saa auki on varmasti monella. Onneksi moni vanha ohjelma toimii dosemulla tai vastaavalla.
Itse asensin siihen vanhan WP:n (WorldPerfect) jotta pystyi vanhoja tekstejä lukemaan.