Minulla on kaksi My Passport usb-levyä. Annoin toiselle uuden nimen My Passport-acerKotibk. LuckyBackup ohjelma teki virheitä varmuuskopioinnissa ja olen keskustellut mailissa Loukas Avgerioun kanssa ongelmasta. Siinä yhteydessä kävi ilmi, kun annoin hänen minulle lähettämän komennon:
#
ls -ld /media/jotaarkka/My Passport-acerKotibk/BK-Koti-Acer-perus/Documents/Yksityinen/
#
Pääte antoi vastauksen:
#
ls -ld /media/jotaarkka/My Passport-acerKotibk/BK-Koti-Acer-perus/Documents/Yksityinen/
ls: tiedostoa '/media/jotaarkka/My' ei voi käsitellä: Tiedostoa tai hakemistoa ei ole
ls: tiedostoa 'Passport-acerKotibk/BK-Koti-Acer-perus/Documents/Yksityinen/' ei voi käsitellä: Tiedostoa tai hakemistoa ei ole
#
Sen jälkeen koitin antaa yksinkertaisempia komentoja, mutta aina sama vastaus. Laitoin toisen My Passport levyn ja jälleen sama tulos. En pysty siirtymään päätteeltä My Passport levyyn. Nautilus tunnistaa levyn, levyt ohjelma tunnistaa sen ja samoin gparted. Onko tämä Ubuntun ongelma (16.04 LTS)? Sitten minulle selvisi, että se vaatii My jälkeen vasemmalta oikealle laskevan kenoviivan. Minun olisi siis LuckyBackup ohjelmassa pitänyt laittaa kenoviiva kohteen polkuun, jossa kuitenkin muuten käytettiin normaaleja nimiä. Yritin katsoa My Passport levyn ominaisuuksia, mutta niissäkään ei näkynyt päätteessä tarvittavaa kenoviivaa. Koskeekohan ongelma muitakin ohjelmia kuin vain LuyckyBackupia? Jos pääte olisi huomauttanut kenoviivasta tai jo levyn ominaisuuksissa nautiluksessa oli ollut se kenoviiva, ei aikaa olisi kulunut niin tuhottoman paljon. Lähetän nyt Avengerioulle selityksen, miksi LB ei toiminut oikein.