Kirjoittaja Aihe: Geogebra Fedorassa toimii huonosti  (Luettu 7449 kertaa)

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Geogebra Fedorassa toimii huonosti
« : 01.11.16 - klo:20.57 »
Mikä on kun Geogebra toimii omituisesti Fedorassa? Lähinnä ongelmia hiiren kanssa kun esim. kun valikkoja painaa ne ei pysy auki kuin niin kauan kun hiiren nappi on pohjassa. Ei pysty siis valikoista valitsemaan mitään.

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Geogebra Fedorassa toimii huonosti
« Vastaus #1 : 01.11.16 - klo:21.40 »
Mikä on kun Geogebra toimii omituisesti Fedorassa? Lähinnä ongelmia hiiren kanssa kun esim. kun valikkoja painaa ne ei pysy auki kuin niin kauan kun hiiren nappi on pohjassa. Ei pysty siis valikoista valitsemaan mitään.

Täällä toimii normaalisti, tosin en ymmärrä ohjelmasta mitään, mutta valikot pelittää OK (Fedora 24 Gnome).
Asensin tuolta: https://www.geogebra.org/manual/en/Reference:GeoGebra_Installation

Ehkä ohjelman avaaminen päätteestä toisi lisävalaistusta?
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: Geogebra Fedorassa toimii huonosti
« Vastaus #2 : 01.11.16 - klo:21.46 »
Ehkä ohjelman avaaminen päätteestä toisi lisävalaistusta?
Sen verran kyseessä on Java ohjelma ja muistelisin että jossain muussakin Java ohjelmassa olisi ollut samaa häikkää, en toisin ole ihan varma. Huomasin myös että vika on vain kokoruudulla, eli ohjelma toimii pienessä ikkunassa normaalisti.

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Geogebra Fedorassa toimii huonosti
« Vastaus #3 : 01.11.16 - klo:21.52 »
Sen verran kyseessä on Java ohjelma ja muistelisin että jossain muussakin Java ohjelmassa olisi ollut samaa häikkää, en toisin ole ihan varma. Huomasin myös että vika on vain kokoruudulla, eli ohjelma toimii pienessä ikkunassa normaalisti.

Jep, valikot toimii tosiaan aivan miten sattuu kokoruudussa. En äsken kokeillut kuin pikkuikkunassa.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: Geogebra Fedorassa toimii huonosti
« Vastaus #4 : 10.11.16 - klo:09.03 »
Toimiiko Geogebra Ubuntussa normaalisti kokoruudussa? Tarvitsisin Geogebraa myös läppärissä mutta tälläisenä se on käyttökelvoton. Kokeilin asentaa myös Oraclen Javan mutta ei se vaikuttanat asiaan. Toki olis ehdottomasti mukavampaa jos Geogebran sais toimimaan Fedorassa mutta äärimmäisessä tapauksessa voisin asentaa sitä varten Ubuntun mutta ensin haluaisin kuulla toimiiko siinäkään kunnolla.

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Geogebra Fedorassa toimii huonosti
« Vastaus #5 : 10.11.16 - klo:09.10 »
Mulla ollut Ubuntu+Gnome -yhdistelmällä sama vika jo kauan (vuoden, vuosia?). En käytä kokoruudussa vaan kasvatan käsin lähelle kokoruututilaa  ???

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: Geogebra Fedorassa toimii huonosti
« Vastaus #6 : 10.11.16 - klo:09.37 »
Mulla ollut Ubuntu+Gnome -yhdistelmällä sama vika jo kauan (vuoden, vuosia?). En käytä kokoruudussa vaan kasvatan käsin lähelle kokoruututilaa  ???
Minulla menee pilalle käsin kasvattamallakin :( Pitää yrittää etsiä missä kohtaa raja kulkee, ei ainakaan kovin isoksi saa.

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Geogebra Fedorassa toimii huonosti
« Vastaus #7 : 10.11.16 - klo:12.27 »
Mulla ollut Ubuntu+Gnome -yhdistelmällä sama vika jo kauan (vuoden, vuosia?). En käytä kokoruudussa vaan kasvatan käsin lähelle kokoruututilaa  ???
Minulla menee pilalle käsin kasvattamallakin :( Pitää yrittää etsiä missä kohtaa raja kulkee, ei ainakaan kovin isoksi saa.

Ai, mulla vaan fullscreen saa noi valikot sekaisin... Silloinkin pystyy jotenkunten käyttämään jos pitää hiiren pohjassa ja arvailee sijaintia.

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: Geogebra Fedorassa toimii huonosti
« Vastaus #8 : 16.11.16 - klo:15.27 »
Olen nyt saanut GeoGebran toimimaan kokoruututilassa jotenkin vahingossa. Yritin etsiä rajaa kuinka suureksi voi venyttää ilman ongelmia ja pääsin suunnilleen tulokseen 980x620. Vedin ikkunaa vahingossa reunalle ja silloin se aukesi kokoruututilaan, eikä mennyt pilalle! En ole uskaltanut sammuttaa ohjelmaa sen jälkeen eikä minulla siihen mitään syytä olekkaan joten pidän sitä nyt auki kunnes akku lopppuu tai muusta syystä joudun sammuttamaan.

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: Geogebra Fedorassa toimii huonosti
« Vastaus #9 : 27.11.16 - klo:20.33 »
Menin vahingossa sulkemaan Geogebran ja enkä saanut enään toimimaan kunnolla edes melko pienellä ikkunalla. Ongelma näyttäisi olevan Gnomessa, sillä asensin xfce ja openboxin ja näillä molemmilla toimii.

Eliask

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Geogebra Fedorassa toimii huonosti
« Vastaus #10 : 08.12.16 - klo:09.05 »
Asia näyttää olevan yleisesti tiedossa:
Problem when maximizing geogebra window size
Gnome Shell Issue

Minulla on Ubuntu 16.04 Mate, missä Geogebra toimii normaalisti. Vastaava ongelma on tosin tullut vastaan joillakin ohjelmilla. Lieneekö ollut Javalla kirjoitettuja?

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: Geogebra Fedorassa toimii huonosti
« Vastaus #11 : 09.12.16 - klo:15.43 »
Asia näyttää olevan yleisesti tiedossa:
Problem when maximizing geogebra window size
Gnome Shell Issue

Minulla on Ubuntu 16.04 Mate, missä Geogebra toimii normaalisti. Vastaava ongelma on tosin tullut vastaan joillakin ohjelmilla. Lieneekö ollut Javalla kirjoitettuja?
Muistelisin kans että jossain muussakin javalla tehdyllä ohjelmalla on ollut samoja ongelmia, oliskohan ollut Netbeans. Javan vaihto Oraclen Javaan ei auttanut mutta työpöydän vaihto auttoi,eli ongelma on ilmeisesti Gnomessa. Viestit tulla Geogebran sivuilla on vanhimmatyli 2 vuotta sitten eli aika kauan on ongelmia ollut.