Kirjoittaja Aihe: Uusimman Nvidia:n .run ajurin päivitys  (Luettu 3541 kertaa)

n00b1e

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Uusimman Nvidia:n .run ajurin päivitys
« : 27.10.16 - klo:09.23 »
Moro,
olisin kysellyt että tartteeko Nvidian sivuilta ladattua ja jo asennettua .run ajuria päivitettäessä ensin poistaa tämä vanha ajuri ja sitten vasta asentaa uusi? Voiko uuden ajurin .run paketin asentaa ns. päälle ?
wily + cairo-deck

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2148
    • Profiili
Vs: Uusimman Nvidia:n .run ajurin päivitys
« Vastaus #1 : 27.10.16 - klo:10.00 »

Ei sitä suljettua ajuria tarjota Additionals Drivers osiossa ? Asenna sen kautta jos se on siellä tarjolla.
Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään

Outolintu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: Uusimman Nvidia:n .run ajurin päivitys
« Vastaus #2 : 27.10.16 - klo:10.18 »
Itse olen täältä asentanut uusimmat ajurit:

 https://launchpad.net/~graphics-drivers/+archive/ubuntu/ppa
Numbat

n00b1e

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Uusimman Nvidia:n .run ajurin päivitys
« Vastaus #3 : 27.10.16 - klo:22.54 »

Ei sitä suljettua ajuria tarjota Additionals Drivers osiossa ? Asenna sen kautta jos se on siellä tarjolla.
Juu ei, sieltä olisin asentanut jos vaan olisi. Kyseessä pascal-kortti.
wily + cairo-deck

n00b1e

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Uusimman Nvidia:n .run ajurin päivitys
« Vastaus #4 : 27.10.16 - klo:23.01 »
Itse olen täältä asentanut uusimmat ajurit:

 https://launchpad.net/~graphics-drivers/+archive/ubuntu/ppa
Hmmn, vaikuttaa lupaavalta tämä ppa, kiitos mutta silti kiinnostaisi tietää vastaus tuohon alkuperäiseen kyssäriin ihan vaan kun ei googlaamalla siihen vastausta löydy.
wily + cairo-deck

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16240
    • Profiili
Vs: Uusimman Nvidia:n .run ajurin päivitys
« Vastaus #5 : 27.10.16 - klo:23.07 »
Voi asentaa päälle. Nvidia-installer huolehtii vanhan ajurin korvaamisesta, ja sillä voi myös automaattisesti ladata ja päivittää uusimman ajuriversion: http://us.download.nvidia.com/XFree86/Linux-x86/367.57/README/installdriver.html

PPA:n paketoidut ajurit kuitenkin helpottavat elämää jonkin verran, kun ajurien välillä voi vaihtaa näppärästi tuon Lisäajurit-ohjelman kautta. Vanhemmilla ajureilla (304 ja vanhemmat) erona on myös se, että Ubuntun paketoiduissa ajureissa on DKMS-tuki, joka mahdollistaa kernelin päivittämisen ilman ajurin uudelleenasentamista. Uudemmissa ajureissa myös nvidia-installer osaa tehdä tarvittavat DKMS-asetukset.
« Viimeksi muokattu: 27.10.16 - klo:23.13 kirjoittanut nm »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Uusimman Nvidia:n .run ajurin päivitys
« Vastaus #6 : 27.10.16 - klo:23.12 »
Moro,
olisin kysellyt että tartteeko Nvidian sivuilta ladattua ja jo asennettua .run ajuria päivitettäessä ensin poistaa tämä vanha ajuri ja sitten vasta asentaa uusi? Voiko uuden ajurin .run paketin asentaa ns. päälle ?

Itsekään en ole noita Nvidian .run paketteja käyttänyt, kun jakelut useimmiten paketoivat itse nuo ajurit, mutta kaivelin vähän Nvidian ohjeita: Missään ei näytä sanottavan etteikö tuota voisi asentaa päällekin, vain nouveaun käytöstä poistosta ja X:n sulkemisesta asennuksen ajaksi neuvotaan. Voi tosin olla, että tuossa asennuspaketissa on mukana jokin vipu (ehkä --update), jota olisi syytä käyttää.

Nähtävästi kuitenkin noiden ajureiden mukana on asennettu myös työkalu nvidia-installer jota käyttämällä voi siis päivittää ajurin. Siitä on kerrottu lisää tällä sivulla ihan lopussa.

Muokkaus: --update vain lataa sen kaikkein uusimman ajurin, joten sitä ei tarvitse käyttää. Olen melko varma, että tuo tunnistaa jo asennetun ajurin ja päivittää sen. Sille voi myös kertoa, että haluaa päivittää vaikka olisikin jo uusin asennettuna, kun käyttää --force-update. Myös tuo lataa uusimman ajurin.
« Viimeksi muokattu: 27.10.16 - klo:23.17 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

n00b1e

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Uusimman Nvidia:n .run ajurin päivitys
« Vastaus #7 : 27.10.16 - klo:23.26 »
Jeps, kiitoksia kaikille nopeista vastauksista. Päivitys onnistui ajamalla tuo .run vaan. Asennus huomasi edellisen ajurin ja kysyy poistetaanko se samalla kun uusi asennetaan. Lightdm piti tietty olla alhaalla sen aikaa.
wily + cairo-deck