Moi!
Olisiko kenelläkään hyvää ohjetta kuinka tuon otsikonmukaisen näytönohjaimen saisi kätevimmin toimimaan oikein Kubuntu 16.04:ssä? Olen paria ohjetta kokeillut, mitä nyt googlaamalla tuli vastaan, mutta en ole aivan varma onko mikään toistaiseksi osunut oikeaan. Ajurien hallinta ei myöskään automaattisesti löytänyt mitään ajureita tälle kortille. Viimeisellä koneen käynnistyskerralla resoluutio oli vaihtunut 640x480 kokoon, enkä saanut tätä vaihdettua isompaan. Ruuvasin näyttiksen nyt irti, kun tämä prosessorin oma tuntuu hieman varmemmin pelaavan peruskäytössä.
Kokeilujen myötä on tullut mieleen myös, mitä kaikkea turhaa tai väärää olen säädellessäni asennellut. Kuinka tämän voisi tarkistaa?
Onko siis kokemuksia tai ohjeita, onko tätä näyttistä edes mahdollista saada toimimaan kunnolla, vai täytyykö pistää myyntiin? Teen koneella video- ja valokuvaeditointia, joten hieman tehokkaampaa näytönohjainta käytännössä tarvitsen kuitenkin. Linuxin kanssa en nyt mikään aivan uusi käyttäjä ole, mutta vähemmän viime vuosina perusasentelun lisäksi olen mitään vastaavaa säädellyt.