Kirjoittaja Aihe: Kannattaako päivittää 14.04 -> 16.4 Ohjelmistopäivityksistä?  (Luettu 3160 kertaa)

John Hilly

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 319
    • Profiili
Mitä hyötyä otsikon päivityksestä on?
Säilyvätkö ohjelmat ja home, joka ei ole erillisellä osiolla?

Ystävällisin terveisin
Juha Pekka Mäkinen

krautis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 185
  • Mikä lentäen tulee...
    • Profiili
Minä taas olen päivittänyt lähes aina ohjelmapäivityksistä, mutten ole koskaan tehnyt noin "suurta harppausta" (LTS=>LTS). Viimeeksi päivitin 15.10=>16.04 ja hyvin pelaa.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Mitä hyötyä otsikon päivityksestä on?

Saat käyttöön uudemmat versiot ohjelmista. Jakeluversion sisällä vain selaimet päivittyvät uudempiin -- muut ohjelmat saavat tietoturvapäivityksiä. Ubuntu 16.04 on tuettu vuoteen 2021 asti, kun 14.04:n tuki loppuu vuonna 2019.

Säilyvätkö ohjelmat ja home, joka ei ole erillisellä osiolla?

Virallisista repositorioista asennetut ohjelmat säilyvät ja päivittyvät Ubuntu 16.04:n uudempiin versioihin.
Omat tiedostot säilyvät, mutta kaikesta tärkeästä datasta on syytä tehdä varmuuskopio ulkoiselle levylle, toiselle koneelle tai pilveen.

John Hilly

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 319
    • Profiili
Kiitos vastauksista.

@nm Riittääkö se, että minulla on Ubuntun omalla varmuuskopioinnilla talletettu home osio omalla levyosiollaan?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
@nm Riittääkö se, että minulla on Ubuntun omalla varmuuskopioinnilla talletettu home osio omalla levyosiollaan?

Suosittelisin tekemään varmuuskopion levylle, joka ei ole kytketty koneeseen ainakaan asennuksen/päivityksen aikana. Muutenkin varmuuskopioita kannattaisi säilyttää jossain kauempana. Samalla levyllä niistä ei ole juurikaan apua, jos levy hajoaa.

John Hilly

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 319
    • Profiili
Minulle tuli ilmeisesti aivopieru, sillä ulkoisella kovalevyllä varmuuskopioinnit ovat.

Seppo Jyrkinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 275
    • Profiili
Minulle on tullut ongelmia vastaan. En asentaisi ihan vielä.

John Hilly

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 319
    • Profiili
Ok, kiitos tiedosta. Kiirettä ei ole, 14.04 LTS toimii erinomaisesti.