Kirjoittaja Aihe: HTML 5 paketti  (Luettu 4382 kertaa)

onsese

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 140
    • Profiili
HTML 5 paketti
« : 20.08.16 - klo:10.37 »
Löysin muutamia vaihtoehtoja Html 5 videoiden katselemiseksi. Mikä paketti olisi suositeltava ?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: HTML 5 paketti
« Vastaus #1 : 20.08.16 - klo:12.26 »
Google Chrome, jos on tarkoitus katsella DRM-suojattuja videoita. Toimivat myös Chromiumissa ja muissa siihen pohjautuvissa selaimissa Chromen asennuksen jälkeen.

Firefoxin tuki HTML5-videoille on jonkin verran heikompi ja hitaampi.

Millä sivustolla ilmenee ongelmia?

onsese

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: HTML 5 paketti
« Vastaus #2 : 20.08.16 - klo:21.16 »
Ei ongelmia, vaan esim. youtubessa käyttää html flashin sijasta. Chrome utelee liikaa kuukkelin kautta, jotta viitsisi käyttää.

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: HTML 5 paketti
« Vastaus #3 : 21.08.16 - klo:15.19 »
Ei ongelmia, vaan esim. youtubessa käyttää html flashin sijasta. Chrome utelee liikaa kuukkelin kautta, jotta viitsisi käyttää.
Jos haluaa välttää Googlea niin silloin on kyllä luovuttava jostakin. Youtubekin on Googlen. Jos liikaa yrittää vältellä Googlen tiedon keräämistä niin ainakin minulle se on turhan vaivalloista, eikä esim. osaa videoista saa toimimaan millään. Googlen utelu ja tiedon kerääminen ei ole pelkästään paha ja monet ihmettelee miksi mikään ei toimi kunnolla kun on vainoharhoissaan poistanut ohjelmia.

onsese

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: HTML 5 paketti
« Vastaus #4 : 23.08.16 - klo:21.09 »
Motiivini on siinä, että html toimii flashplayeria paremmin. En kaipaa kommentteja motiiveista.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: HTML 5 paketti
« Vastaus #5 : 23.08.16 - klo:23.55 »
Youtuben HTML5-tuen vaatimukset ja selaimen mahdolliset puutteet selviävät sivulta https://www.youtube.com/html5

Ainakin minulla Ubuntu 14.04:ssä Youtuben mielestä Firefox 48:sta puuttuu jostain syystä H.264- ja WebM-tuki, vaikka dekooderit ovat kyllä käytettävissä ja muilla sivustoilla ne toimivat.

Suosittelisin Chromiumia, jos Chrome ei käy.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: HTML 5 paketti
« Vastaus #6 : 24.08.16 - klo:08.55 »
Ainakin minulla Ubuntu 14.04:ssä Youtuben mielestä Firefox 48:sta puuttuu jostain syystä H.264- ja WebM-tuki, vaikka dekooderit ovat kyllä käytettävissä ja muilla sivustoilla ne toimivat.
Näkyykö jokainen video tällä sivulla?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: HTML 5 paketti
« Vastaus #7 : 24.08.16 - klo:09.05 »
Ainakin minulla Ubuntu 14.04:ssä Youtuben mielestä Firefox 48:sta puuttuu jostain syystä H.264- ja WebM-tuki, vaikka dekooderit ovat kyllä käytettävissä ja muilla sivustoilla ne toimivat.
Näkyykö jokainen video tällä sivulla?

Kyllä. Johtuikin laajennoksesta, jolla voi pakottaa Flash Playerin käyttöön Youtubessa. Olin asentanut sen joskus vuosi sitten, kun Firefoxin HTML5-videotoistossa oli hidasteluongelmia eikä 1080p-toisto vielä toiminut.
« Viimeksi muokattu: 24.08.16 - klo:09.10 kirjoittanut nm »