Gnomen muistilappuohjelma taitaa nykyisin olla gnote (paketin nimi eli tuolla pitäisi löytyä synapticissa). Sen on kai tarkoitus korvata Tomboy, joka on mono ohjelma. Muitakin on, mutta kaikki ei tue muotoiltua tekstiä.
Btw. olen joskus kokeillut Tomboy-ohjelmaa ja mielestäni siinä saa kyllä tehtyä useita muistilappuja.