Kirjoittaja Aihe: Android puhelimen näytön "peilaus" Ubuntuun  (Luettu 3735 kertaa)

Eliask

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Android puhelimen näytön "peilaus" Ubuntuun
« : 08.08.16 - klo:19.54 »
Mikä olisi hyvä tapa saada Android-kännykän näytön sisältö näkymään Ubuntulla varustetun tietokoneen näytöllä? Olen yrittänyt monia keinoja, mutta tuntuu olevan melko vaikeaa löytää sellaista Android-sovellusta, jolle löytyisi toiselle osapuolelle sovellus Ubuntuun. LiveScreen on toistaiseksi ainut sovellus, jolla olen saanut tämän toimimaan. Se ei vaadi mitään sovellusta Ubuntuun selainpohjaisuutensa vuoksi. Tällä ja kaikilla muillakin nettiyhteyttä vaativilla sovelluksilla on heikkoutena alhainen resoluutio ruudunpäivitysnopeuden ollessa korkea tai päinvastoin. Olen kokeillut joitakin Chrome-selaimen kylkeen asennettavia sovelluksia (kuten Vysor), mutta en ole saanut kuvaa näkymään niillä. Ainoastaan näytön alareunan virtuaalinäppäimet ovat näkyneet ja toimineetkin. Vaihtoehto voisi löytyä myös Miracast tekniikasta, mutta se vaatisi esimerkiksi Chromecast-adapterin ostamisen. Jos jollakulla on kokemuksia asiasta tai muuten ehdotuksia, niin kuulisin niistä mielelläni.