Kirjoittaja Aihe: Thunderbird?  (Luettu 4613 kertaa)

b3organ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Thunderbird?
« : 02.08.16 - klo:19.10 »
Moi,

Olen käyttänyt onnistuneesti Thunderbirdia Linuxin kyljessä varmaan 5+ vuotta. Nyt asensin systeemini uudelleen ja jostain syystä ohjelma ei huoli salasanoja, jotka kelpaavat mm. suoraan kirjautessa vaikka osoitteessa mail.google.com.

Tiedättekö onko ongelma kehittäjien tiedossa?

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2718
    • Profiili
Vs: Thunderbird?
« Vastaus #1 : 02.08.16 - klo:20.02 »
Ongelma ei ole minun tiedossani, minulla salasanat kelpaavat kuten enennkin. Tarkista onko sulla esim. oikea syöte valittuna. Siis syötteeksi sanotaan sitä näppäimistöasettelun valintaa joka näkyy yläpalkissa.

Snufkin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
    • Profiili
Vs: Thunderbird?
« Vastaus #2 : 02.08.16 - klo:20.48 »
Asensin myös Thunderbirdin Ubuntu 16.04:seen ja toimii kyllä ihan ilman ongelmia. Tilit taisin luoda sillä automatiikalla, joka hakee asetukset valmiiksi.
Xubuntu 22.04 LTS, Fujitsu Lifebook E754

b3organ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Thunderbird?
« Vastaus #3 : 02.08.16 - klo:21.39 »
Tarkista onko sulla esim. oikea syöte valittuna. Siis syötteeksi sanotaan sitä näppäimistöasettelun valintaa joka näkyy yläpalkissa.

Veikkaan että tuosta johtuu eli nyt on Suomi-syöte ja aiemmin on ollut muu. Silti salasanoissani ja käyttäjänimessäni ei ole erikoismerkkejä.

b3organ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Thunderbird?
« Vastaus #4 : 02.08.16 - klo:22.50 »
Gmaili pitää kai nollata:

"Go to https://accounts.google.com/DisplayUnlockCaptcha

Enter your Gmail account/password and press the continue button.

more info:

https://support.google.com/mail/answer/1173270?hl=en

https://support.google.com/mail/answer/78892?hl=en

"

Snufkin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
    • Profiili
Vs: Thunderbird?
« Vastaus #5 : 03.08.16 - klo:11.30 »
Pääsetkö kirjautumaan samalla sanasanalla esim. web-sivun kautta sähköpostiisi? Se kertoisi onko vika salasanassa (tai näppäimistössä)
Xubuntu 22.04 LTS, Fujitsu Lifebook E754

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2718
    • Profiili
Vs: Thunderbird?
« Vastaus #6 : 03.08.16 - klo:11.33 »
Pääsetkö kirjautumaan samalla sanasanalla esim. web-sivun kautta sähköpostiisi? Se kertoisi onko vika salasanassa (tai näppäimistössä)
Sekä selain että TB käyttävät samaa tekstisyötettä, joten koe pitäisi tehdä eri koneella.

Snufkin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
    • Profiili
Vs: Thunderbird?
« Vastaus #7 : 03.08.16 - klo:11.40 »
Pääsetkö kirjautumaan samalla sanasanalla esim. web-sivun kautta sähköpostiisi? Se kertoisi onko vika salasanassa (tai näppäimistössä)
Sekä selain että TB käyttävät samaa tekstisyötettä, joten koe pitäisi tehdä eri koneella.

Sori, luin huonosti aloitusviestin. Aloittaja olikin jo testannut tämän. :)
Xubuntu 22.04 LTS, Fujitsu Lifebook E754

henkkus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Thunderbird?
« Vastaus #8 : 03.08.16 - klo:11.42 »
Gmailiin, kuten muihinkin Googlen palveluihin on mahdolkista luoda sovelluskohtaiset salasanat, tämä vissiin tuettu toimintamalli. Mikäli tiliä yrittää suoraan asettaa Thunderbirdiin, niin tarvitsee ensin tehdä tuo sovellussalasana.

Ainoastaan silloin, kun tehdään web-pohjainen tunnistus, toimii tuo suoraan mail.google.com annettavat tunniste tiedot..

b3organ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Thunderbird?
« Vastaus #9 : 03.08.16 - klo:11.46 »
Kysyin asiaa googlen asiakastuesta. Eivät ole vastanneet vielä. Luotan niihin, koska aiemmin olen saanut sieltä nopeaa apua.

Snufkin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
    • Profiili
Vs: Thunderbird?
« Vastaus #10 : 03.08.16 - klo:12.00 »
Gmailiin, kuten muihinkin Googlen palveluihin on mahdolkista luoda sovelluskohtaiset salasanat, tämä vissiin tuettu toimintamalli. Mikäli tiliä yrittää suoraan asettaa Thunderbirdiin, niin tarvitsee ensin tehdä tuo sovellussalasana.

Ainoastaan silloin, kun tehdään web-pohjainen tunnistus, toimii tuo suoraan mail.google.com annettavat tunniste tiedot..

Mulla toimi tuo googlen salasana suoraan TB:n kautta, sama jolla voi kirjautua web-palveluun.  En ole siis tehnyt mitään muutoksia mihinkään googlen asetuksiin. En tiedä vaikuttaako se, että asensin tilin tiedot TB:n automatiikalla, joka hakee tilin tiedot suoraan googlelta.
Xubuntu 22.04 LTS, Fujitsu Lifebook E754

b3organ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Thunderbird?
« Vastaus #11 : 03.08.16 - klo:12.25 »
Mulla toimi automatiikka vielä eilen aamulla. Nyt sekä Thunderbird ja Claws eivät laske sisään.

E: Mulla on jostain syystä tee sovellussalasanaa.
« Viimeksi muokattu: 03.08.16 - klo:15.41 kirjoittanut b3organ »

av122

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Thunderbird?
« Vastaus #12 : 03.08.16 - klo:16.46 »
Jossain Gmailin tai Googlen asetuksissa oli jossain välissä ruksi, joka esti epäluotettavien ohjelmien käytön (eli Thunderbird, Claws, etc.). Yritän ettiä sen asetuksen, mikäli se on vielä tallella ja laitan ohjeet.

Edit. Ok, en löytyny sitä mitä etin, mutta tässä on jotain ohjeita, jonka jälkeen pitäis homma toimia.

https://support.google.com/accounts/answer/6010255?hl=fi
« Viimeksi muokattu: 03.08.16 - klo:17.01 kirjoittanut av122 »

b3organ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Thunderbird?
« Vastaus #13 : 03.08.16 - klo:17.56 »
Ei toimi vaikka noin on asetettu.