Kirjoittaja Aihe: Lisääkö Solaar hiiren akunkulutusta??  (Luettu 1938 kertaa)

juice82

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 219
    • Profiili
Lisääkö Solaar hiiren akunkulutusta??
« : 01.08.16 - klo:11.08 »
Tälläinen kysymys tuli mieleen kun mielestäni hiirestä kuluu akku todella nopeasti!
Eli yhdistelmänä on Logitech performance MX -hiirin ja Ubuntu 16.04LTS ja siihen asennettu Solaar sovellus. Vaihdoin perjantaina hiireen GP:n 2700mAh nimh patterin ja latasin täyteen, nyt vilkuttaa että akku lopussa vaikka sammutan hiirestä virrat yleensä aina kun en ole koneella.

Voisiko tuollainen olla mahdollista vai onko hiiressä nyt jotain häikkää??
Pöytäkone: Ubuntu 16.04 LTS + Win 10 Pro. Läppäri 1: Ubuntu Mate 16.04 LTS. Läppäri 2: Debian Jessie Xfce.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11441
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Lisääkö Solaar hiiren akunkulutusta??
« Vastaus #1 : 01.08.16 - klo:11.31 »
Onhan se ehkä mahdollista, jos se tekee jotain kyselyjä sinne hiirelle tai vastaavaa. Kannattaisi ehkä kysyä kehittäjältä voiko tuo olla mahdollista.

Itse olen käyttänyt Solaaria K750:n kanssa ja kyllähän tästä tahtoo jouluna (vuoden pimeimpään aikaan) akku loppua, mutta olen pistänyt sen kuluneen akun piikkiin. Vaihtoakku on jo hankittu, mutta helmikuussa sitä ei enää kaivannut. Nytkin akku on melkein täynnä.
« Viimeksi muokattu: 01.08.16 - klo:11.33 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

juice82

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 219
    • Profiili
Vs: Lisääkö Solaar hiiren akunkulutusta??
« Vastaus #2 : 01.08.16 - klo:12.01 »
Aloin tuossa pähkäilemään että kyllä tuossa nyt muistaakseni viikon verran tuo akku kesti?! Orkkis akku oli vielä pienempi 2100mAh Eneloop. Akkun olen yleensä ladannut kun se on todellakin tyhjä, tuon nimh akun muisti ominaisuuden takia.

Voishan tuon Solaarin tietysti poistaa ja seurata viekö vähemmän, eihän tuosta nyt muuta mulle tarpeellista ole kuin tuo akun varauksen näyttö. 
Pöytäkone: Ubuntu 16.04 LTS + Win 10 Pro. Läppäri 1: Ubuntu Mate 16.04 LTS. Läppäri 2: Debian Jessie Xfce.