Kirjoittaja Aihe: Insurgency - realistinen FPS-shootteri  (Luettu 10512 kertaa)

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Insurgency - realistinen FPS-shootteri
« : 26.07.16 - klo:14.42 »
http://store.steampowered.com/app/222880/

Onkohan moni jo tutustunut Linux-versioon? Miten hyvin toimii? En ole vielä itse ostanut, mutta harkitsen.

Epäilyttää ainakin yksi asia:  peli pyörii siis Source-enginellä. Sen ongelma linuxilla on ainakin HL2:ssa ja CS:S:ssa se, että kun pelin grafiikka-asetuksissa kytkee ruutusynkkauksen (lukitsee esim. 60 frames per second) päälle, niin syntyy viive hiiren liikkeessä. Onkohan tuo korjattu tuossa Insurgencyssa?
« Viimeksi muokattu: 26.07.16 - klo:14.44 kirjoittanut glitchdotpy »

zordo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 170
    • Profiili
Vs: Insurgency - realistinen FPS-shootteri
« Vastaus #1 : 13.08.16 - klo:15.55 »

Epäilyttää ainakin yksi asia:  peli pyörii siis Source-enginellä. Sen ongelma linuxilla on ainakin HL2:ssa ja CS:S:ssa se, että kun pelin grafiikka-asetuksissa kytkee ruutusynkkauksen (lukitsee esim. 60 frames per second) päälle, niin syntyy viive hiiren liikkeessä. Onkohan tuo korjattu tuossa Insurgencyssa?
Ainahan vsync tuo viivettä. Siinä laitetaan ruutuja odottelemaan ennen kuin ne piirretään näytölle. G-sync tai free-sync näytössä korjaa tuon, mutta en tiedä toimiiko linuxin puolella.
Core I5 2500K  GTX970 ubuntu 14.10

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: Insurgency - realistinen FPS-shootteri
« Vastaus #2 : 13.08.16 - klo:18.42 »
http://store.steampowered.com/app/222880/

Onkohan moni jo tutustunut Linux-versioon? Miten hyvin toimii? En ole vielä itse ostanut, mutta harkitsen.

Epäilyttää ainakin yksi asia:  peli pyörii siis Source-enginellä. Sen ongelma linuxilla on ainakin HL2:ssa ja CS:S:ssa se, että kun pelin grafiikka-asetuksissa kytkee ruutusynkkauksen (lukitsee esim. 60 frames per second) päälle, niin syntyy viive hiiren liikkeessä. Onkohan tuo korjattu tuossa Insurgencyssa?

Polling rate säätäminen hiirestä "voi" ratkaista tuon ongelman tai sitten v-sync off tilaan.

Aiheeseen liittyvä linkki 120Hz:
http://www.blurbusters.com/mouse-125hz-vs-500hz-vs-1000hz/

Tosiaan eri juttu sitten 60Hz
« Viimeksi muokattu: 13.08.16 - klo:18.45 kirjoittanut Karvameduusa »

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Insurgency - realistinen FPS-shootteri
« Vastaus #3 : 20.12.16 - klo:16.29 »
Tulipa ostettua kun halpa on.

Tosiaan vertical sync on pakko olla päällä, tai muuten "pää ei kestä" kuvan nykimistä ja repeämistä. Viivettä hiireen liikkeeseen se kyllä tuo huomattavasti!

Linux-versiossa ei ole ollenkaan näitä dynaamisia varjoja, joita kuvista ja videoista näkee. Netti on asiasta melko hilja. Näin ollen Windows-pelaajat ovat erityisasemassa mitä tulee pelaajien huomaamiseen nurkan takaa ja hienoon grafiikkaan.

Tiimin käskyttäminen ei toimi Linux-versiossa; hiiren liikkeellä ei voi valita käskyä. Tästä jo vanhasta bugista on vähän juttua netissä, eikä sitä ole vielä korjattu. Asetuksista voi valita erilaisen tavan valita käskyt, mutta hankalampi omaan makuuni.

Voisin kohta kokeilla pelata Windows-versiota winellä...

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Insurgency - realistinen FPS-shootteri
« Vastaus #4 : 23.12.16 - klo:18.56 »
Voisin kohta kokeilla pelata Windows-versiota winellä...

Winellä dynaamiset varjot toimivat, mutta visuaalinen epäkohta on lamput, jotka näkyvät ja vilkkuvat kaiken muun läpi niin, että pelaaminen ei ole kivaa. Epäkohta katoaa kun ottaa pois "multicore rendering" grafiikka-asetuksissa, mutta kuvanopeus tippuu jonkin verran. Ja siitäkin huolimatta peli tuntuu raskaammalta winellä kuin natiivina. Ja vaikka kuinka minimaaliset grafiikka-asetukset laittaa, yhtä raskaasti pyörii ainakin silmillä katsottuna.