Kirjoittaja Aihe: Ubuntu hosts konfiguraatio  (Luettu 2758 kertaa)

John Rivera

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 181
    • Profiili
Ubuntu hosts konfiguraatio
« : 20.05.16 - klo:15.00 »
Hei, itse ajattelin testailla ja hieman kikkailla tuon linux purkkini kanssa taas ja nyt ongelmana on se, että minun pitäisi saada erästä palvelua varten määriteltyä FQDN palvelimelleni.

Myöskin kysymys, onko kenelläkään kokemusta plesk webos:n käytöstä ?
Lähinnä mietin, että onko sillä virtuaali palvelimien hallinnointi miten helppoa ja tarvitseeko joka virtuaalipalvelimelle asentaa tuo plesk softa, vai ainostaan ns. ohjaus koneelle?

Omasta mielestäni olisi ideaali, jos virtuaalipalvelimien toimintoja voisi ohjata yhdellä ohjelmistolla :D

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2148
    • Profiili
Vs: Ubuntu hosts konfiguraatio
« Vastaus #1 : 20.05.16 - klo:16.01 »

Lainaus
Omasta mielestäni olisi ideaali, jos virtuaalipalvelimien toimintoja voisi ohjata yhdellä ohjelmistolla :D

just   ;D

Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Ubuntu hosts konfiguraatio
« Vastaus #2 : 20.05.16 - klo:18.08 »
Hei, itse ajattelin testailla ja hieman kikkailla tuon linux purkkini kanssa taas ja nyt ongelmana on se, että minun pitäisi saada erästä palvelua varten määriteltyä FQDN palvelimelleni.

Yleensä nimi määritellään DNS:n kautta, jolloin sitä ei tarvitse laittaa jokaisen asiakkaan hosts-tiedostoon. Jos nimen pitää toimia vain lähiverkossa, se määritellään lähiverkon DNS-palvelimen asetuksissa. Julkisessa internetissä taas voit rekisteröidä domainin tai käyttää jonkun ilmaisen dynaamisen DNS -palvelun alidomainia. Esimerkiksi dy.fi on hyvä.